27 nasvetov za boljšo slovenščino

  1. Ne pišite preveč pogovorno, k’ to čist sux.
  2. Vejice naj, bodo tam kamor sodijo. Obstajajo pa tudi, stavki brez vejic.
  3. Velike Začetnice Uporabljajte po Pravopisu.
  4. Uporabljajte veznike, kateri so pravilni.
  5. Ne pozabite občasno obnoviti pravilno uporabo rodilnika.
  6. Ko omenjate dve osebe, uporabljajte dvojino.
  7. Popačenke iz drugih jezikov sigurno ne pasejo v lepo slovenščino.
  8. Predloga z in s uporabljajte v skladu z pravili.
  9. Da nebi kdaj pisali skupaj besed, ki se pišejo narazen ali na sprotno.
  10. Če uporabljate tujke, jih uporabljajte akvaduktno.
  11. In ne prepogosto začenjati stavka z veznikom ali predlogom. Ker to ni lepo.
  12. Pri pisanju pišite tako, da bo to, kar pišete, zapisano za tiste, ki bodo to brali, tako, kot oni pričakujejo; naj jim ne bo nerazumljivo in nejasno, saj tako ne bodo mogli razumeti, kar bi si razumeti želeli. Pišite jasno.
  13. Pri pisanju ne uporabljajte vulgarnih izrazov, saj lahko vse zajebajo.
  14. Starinske besede so bržčas zanimive in kakopak popestrijo besedilo, vendar v preveliki meri zbog njih besedilo ne zveni dobro nego malone nejasno.
  15. Besedilo bo bolj razgibano, če v besedilu uporabljate sopomenke. Tako besedilo je tudi pestrejše.
  16. Ne menjavajte časov po nepotrebnem, saj ste s tem, ko boste tako zapisali, naredili veliko slogovno napako.
  17. Pridevnike stopnjujemo na dva načina; uporabimo bolj pravilnejšega.
  18. Pomnite:za ločilom je vedno presledek,razen če je desnostično.
  19. Pred oddajo tekst se enkrat prelgedamo , da izločimo tikparske napake.
  20. Če boste uporabljali za prihodnjik pomožni glagol, bo bila vaša tovarišica iz prvega razreda zelo razočarana.
  21. Ali res ne gre brez pretirane rabe vprašajev in klicajev!!!!!!!!!?!?!?!
  22. Ogibajte se TZO, ker jih večina zavedenih v CRP ne pozna. OK?
  23. Če ne veste, kako tvoriti mestnik, poglejte, kaj piše o njemu v pravopisu.
  24. Pazite na uporabo povratno svojilnega zaimka v vaših pisnih izdelkih.
  25. V prid dobremu stilu doma vedno držite SSKJ, da preverite, zakaj je temu tako.
  26. Kar se tiče mašil, pravzaprav priporočamo, da se jih v bistvu izogibate.
  27. Če ne želite biti nejasno razumljeni, boste obvezno mogli paziti na razlike med glagoloma hoteti in želeti, pa tudi med moči in morati.


(avtorji: Mojstri prevajalci: Katja, THX!)

22 responses to “27 nasvetov za boljšo slovenščino

  • Christian

    Zu 1. Jawohl, ja … sonst verstehn wir nämlich nix nich!!!

  • Sunshine

    U matr vola, tole me je pa prav pošteno ziritiralo. 😦 Super napisano drugače. 😉

  • alcessa

    Christian: Kann ich gut verstehen…

    Sunshine: zakaj iritiralo? Po moje se sicer lahko na blogih počne, kar se hoče, tudi na mojem 😀

  • Sunshine

    Zato ker je toliko napak (ki sicer odlično ponazarjajo poante). Ne vem kako naj ti razložim… pri vsaki me kar malo zbode. Na sprotno, o njemu, bolj pravilnejšega, z pravili… Brrrrr! 😦

  • alcessa

    Super, vsaj veš oz. še enkrat ugotoviš (ker si vedla že prej), da je pravilen jezik nekaj, česar si želimo in kar potrebujemo… 🙂

  • Sunshine

    Mene so na drugih forumih itak zmerjali da sem jezikovni naci. 😳 Ker sem norela nad raznimi spakdrankami in l33t speaki. 😕 Tudi jaz sicer pišem full in cool in kdaj napišem “jst” in kako angleško frazo, samo je še vedno razumljivo večini. Ne pa “kva me kolaš glih k doga wokam?”

  • alcessa

    Ja, ne da: ali človek zna uporabljati sleng in podobne zadeve in je kul vse, kar napiše, ali pa je očitno samo neroden in ne zna pravilno uporabljati jezika in potem sploh ni fora. Kot umetniški/humoristični način izražanja pa je itak legitimno marsikaj. Anglicizmi pa so… out.

    Sama se sleng bojim uporabljati, ker sem prepričana, da nisem več aptudejt, pravilne slovenščine pa sem preprosto vesela, kadar koli jo kje zasačim.

  • Sunshine

    Aja, ponižno pa priznam, da mi vejice niso močna stran. Jaz spodbujam in težim k temu, da bi ljudje pisali do te mere nevtralno, da jih razume vsak od Obale do Prekmurja. To pomeni da določene splošne fraze, okrajšave in kaka tujka so že cool, pretiravati pa ne gre.

    Nekaj časa sem se celo resno spraševala, če mularija ne porabi več časa, da pomeče ven večino samoglasnikov kot pa če bi pisali zborno. Prepričali so me, da temu ni tako.

    P.S. A poznaš spelling checkerje za FF, ki ti preverja stvari, ki jih vpisuješ na netu?

  • alcessa

    Christian je pisal o tem, ja. Priznam, da sem pozabila preveriti…

  • Davor

    Ha, ha, ha, ha, ha, aja, a sem že rekel: ha,ha?! 🙂 🙂 🙂

  • pengovsky

    ROTFL!!!! Moj favorit je št. 20… Bi se temu lahko reklo “prihodnji preteklik”? 😀

  • alcessa

    To je v bistvu dovršni prihodnjik: She will have done it before you…
    UPDATE: Kar se tiče glagola BITI, velja, da je glagolska oblika “bo” prihodnjik in dodatnega preteklega deležnika “bil-” ne potrebujemo, za razliko od drugih glagolov (bo naredila)

  • alcessa

    Sunshine: HVALA. DELUJE 🙂

  • Sunshine

    Prosim. 😉 It was my pleasure. 😛

  • Davor

    Megalomanski kot sem, sem si naložil kar tri spelling checkerje, deluje super. Hvala obema.

  • alcessa

    Davor: tudi sama sem ravno tako megalomanska. 🙂

  • Sunshine

    Jaz sem malo manj. Imam slovenskega in angleškega. 🙂

  • alcessa

    BTW: TZO pomeni trozložne okrajšave, CRP pa je centralni register prebivalstva.

  • PF

    S temi nasveti si me pa iskreno nasmejala. Zelo simpatično poučno. 🙂

  • alcessa

    Ja, ne da: kdo pravi, da Slovenci avtomatsko postanemo togi in zateženi, ko gre za slovenščino… Upam, da bodo mojstri še kaj dodali 🙂

  • Velika začetnica v slovenščini « alcessa

    […] pričakovanju lepega Velika začetnica v slovenščini May 16th, 2007 Tretje pravilo 27 nasvetov za boljšo slovenščino […]

