Mixa ga ne bo več biksal?

Za augsburškega škofa Walterja Mixo sem prvič slišala, ko so pred poletom iz Skopja pri njem našli kovček z 2000 markami v majhnih bankovcih… V Skopju je obiskal nemške vojake, saj je bil do današnje odstavitve tudi vojaški škof – če še ne veste, to so ljudje, ki menda med drugim tudi blagoslavljajo orožje. Oziroma, to je bil šef takšnih darovalcev orožnega blagoslova.

Tudi pozneje se je večkrat pojavil v medijih, zmeraj na izrazito neprijeten način… Kot nasprotnik homoseksualcev in parad ponosa, jasno, pa tudi kot kritik vladinih ukrepov za vračanje žensk v svoje poklice po rojstvu otroka (kot alternativa temu, da bi kvalificirane ženske po rojstvu ostale doma oz. opravljale manj plačana dela s polovičnim delovnim časom in brez možnosti kariere), kot odstavitelj duhovnika, ki je med ekumensko mašo zadnjevečerjal z evangeličani, kot vidni teoretik na področju razlogov za razširjenost pedofilije pri duhovnikih (“Kriva je revolucija generacije ’68!”) in še bi se našlo. Bigoterije in duhovne zaostalosti namreč. “Žlahtne” konservativnosti, zaradi katere je bil, tako pravijo, všeč svojemu šefu v Vatikanu, ki ga je ustrezno podpiral kot zastopnika svoje linije.

Slavna je bila tudi Mixova izjava, da smo ateisti krivi za nacionalistične in komunistične zločine nad človeštvom. Potem pa so se od nekod našli bivši župljani, ki so izjavili, da jih je  kot otroke močno in grdo pretepal. Ki so to prisegli pred notarjem, ko je trdil, da lažejo. In ko je priznal, da pa je mogoče že kdaj koga “okrog ušes”, ker je bilo to takrat vendarle normalno in so otroke tepli vsi, je začelo vršati. Škof, ki najprej pravi, da ima čisto srce, potem pa prizna, da pa je mogoče vseeno-? V tistih trenutkih sem opazila, da škof Mixa uspešno hrani gnus, ki ga čutim do katoliške cerkve. Dragi škof Mixa, jaz kot ateistka pa še nikoli nisem nikogar udarila … Pa tudi predvidevam, da ste že pomislili na to, da tako nacionalizem kot komunizem izkazujeta jasno opazne znake psevdoreligije. Mogoče bi vas moral kdo vprašati, kje so se vodje teh brezbožnih religij naučili svoje obrti?

Poročila o odtujenem denarju, ki naj bi šel v luksuzno opremo škofovih prostorov, čeprav je bil namenjen domu za sirote, so mojo nenaklonjenost samo še potrdila. Seveda, kako ne bi. Katoliška cerkev je marsikateri način obnašanja in obstoja, na primer otroke, rojene neporočenim, deklarirala za greh in gnus in manjvreden (tako tudi vse otroke, rojene duhovnikom, in njihove mame) in dolga desetletja se je raznorazne satanske otroke trpalo v domove, kjer so bili na nemilost izpostavljeni svojim “dobrodelnikom”. Z drugo besedo: najprej so iz njih v javnosti naredili prasce (to so sicer počele tudi državne institucije, vendar ima/je imela cerkev večji vpliv oziroma vodilno vlogo pri oblikovanju predstav o sprejemljivem in nesprejemljivem v družbi), potem pa so tudi naskrivaj z njimi ravnali kot z živalmi, katerih najbolj pomemben namen je, da so možem v obleki na razpolago in jim polepšajo življenje.  Seveda pa pokvarjenost ni bil edini predpogoj – veliko staršev je od katoliških ustanov preprosto pričakovalo boljšo vzgojo in izobrazbo. Da naj bi se mladim fantom na nesprejemljiv način poskušal približati tudi naš augsburški škof, je samo pikica na i neke javne eksistence, ki si je naziv absurdnosti in bigoterije prislužila že veliko prej.

Tudi želja po luksuzu ne čudi, čeprav nečesa ne razumem: zakaj vsi ti cerkveni požrešneži ne poskušajo pridobiti vsaj nekaj občutka za dober okus? Dober okus vendarle ne more biti od boga prepovedan. In zakaj milijonom katoličanom škof v rožicah in čipkah, z roza cofkom na glavi ni totalno smešen?

Kako lahko karkoli duhovnega verjamejo do smešnosti okrancljanim descem?

Seveda se na koncu te zgodbe lahko oprem na znucan kliše, da ima vsaka slaba stvar nekaj dobrega. Mene je recimo okrepila v veri, da je pri osebah, ki v javnosti na neznosen način pljuvajo čez druge in jih ponižujejo, zmeraj najbolje preveriti, česa so sami krivi, da jih slaba vest sili v takšen vik in krik. In če nimamo dostopa do teh informacij, je treba počakati, da jih obelodanijo drugi.

Za glasno primitivnostjo se zelo verjetno skriva tiha krivda.

Advertisements

6 responses to “Mixa ga ne bo več biksal?

  • Sandra

    Podpišem pod vse, kar si napisala (in zelo dobro si napisala).

    Jaz se ob najnovejši cerkveni pregrehi sprašujem naslednje: zakaj verniki ne protestirajo, stopijo na ulice in izrazijo svoj gnev nad fizičnim nasiljem, zlorabami, posilstvi ipd. Še več, zakaj ne zahtevajo takojšnjega obelodanjenja krivcev in njihov pregon IN zakaj ne zagrozijo z izstopom iz tako ostudne institucije, kot je RKC.

  • M

    Bruh, bljak, fuj in fej.

  • alcessa

    Sandra, ne vem, zakaj ne protestirajo, res ne, vem pa, da (vsaj v Nemčiji) zelo množično izstopajo iz cerkve… Sploh, ko se je izkazalo, da se tudi na novo ustanovljene cerkvene službe za pomoč žrtvam teh pravzaprav še zmeraj otepajo, najbrž tudi zato, ker jih je strah, kaj vse bodo izvedele… 😦

    M: točno tako!

  • Sandra

    Tvojo objavo sem linkala na mojo stran ( http://mamisandra.blogspot.com/2010/05/nas-je-kaj-v-hlacah.html ), ker je vredna branja.

  • Bimbo

    Uf, si dobro napisala! Žalostno mi je pomisliti na tiste iskrene (morda tudi pasivne, naivne itn.) vernike, katerim se mora s temi razkritji podirati pomemben del ponotranjenega sveta. Hm, ali pa tudi ne. Saj navsezadnje verjamejo v Boga, ne pa v cerkev.

  • alcessa

    Bimbo, srčno upam, da jih je čim več takih, ki verjamejo v boga in cerkve dejansko ne potrebujejo, take kot je in tudi kakšne drugačne ne. Ki ne potrebujejo psevdofevdalne, kvazimoralne trde roke nad sabo, z njo pa iluzijo, da se cerkev kot velika mama v imenu boga kot velikega očeta ukvarja z njimi in skrbi zanje.

    Če mene vprašaš, je komaj kaj bolj oddaljeno od ideje resničnega boga kot to.

%d bloggers like this: