V sredo pa lepo besedo

Dragi moji, pred kratkim smo postali del žive jezikotvorne zgodovine – pa saj to  že veste, ne da?

A torej zdaj tudi vi pridno uporabljate najnovejša nemška izraza? Mislim na:

(den) Guttenberg machen

(ich mache/du machst/er macht/wir machen/ihr macht/sie machen den Guttenberg)

Če vam nemščina ni pri srcu, predlagam slovenski prevod:

ravnati po gutenberško

Izraz ima po strani guttenplag.wikia najmanj 3 pomene:

a) narediti napako in se opravičiti šele, ko nas dobijo, pa še to samo deloma in samo za stvari, ki so jih drugi odkrili, pri čemer pa poudarjamo, da so njihove obtožbe abstruzne in namenjene preganjanju.

b) biti brez časti, ravnati nečastno

c) goljufati, varati, zaslepljevati.

Moj mož v službi največkrat srečuje glagol

geguttenbergt

torej gutenbergirati: krasti, kopirati, v trpniku tudi biti gutenbergiran: okraden, kopiran. In kar je najlepše: zdaj lahko celo kupimo majico s tem napisom


17 responses to “V sredo pa lepo besedo

  • Sandra

    Ok, to je to! Prihajamo v Nemčijo.
    😆

  • Yemi

    Ne bodi krivična, tudi gutnebergiranje je težko delo. Nerazumljene veličine našega časa…

  • Yemi

    Bolj kot berem definicijo izraza,se mi zdi, da bi v Sloveniji obstajala dva direktna prevoda, odvisno od tega katere barve spodnjih gat kdo nosi:
    1) esdeesenje (po SDS), ali Janšenje
    2) levokoaličenje
    čeprav obstaja še interpretacija tistih, ki so jih že tako obrali, da so brez gat in ta je:
    3) prokleta-banda-cahanska-ušiva-use-so-mi-pobral-pa-še-po-še-hodjo, ali na kratko biti-pri-koritenje

  • Yemi

    A propos prev. post, vedno bolj postaja moj moto tisti od dobrega vojaka Švejka: ‘Svet jemlje hudič, ampak to še ni razlog za skrb’.
    Nimam skrbi za prihodnost človeštva. Po drugi strani tudi nimam skrbi za prihodnost virusa AIDSA in gonoreje. Hrmpf. (a se slučajno opazi da sem danes blago nataknjena?)

  • Bimbo

    Ta zbirka majic (žal ni različic v barvah vseh slovenskih strank) me je spomnila na nekdanjo ponudbo domiselno agitpropovskih majic Mladine. Te so bile tudi zabavne in (meni najbolj opazno) so jih uspešno prodajali pred ljubljansko glavno pošto.

    A takrat je bila Mladina še edinstven tednik z (domnevno) pozitivno tendenciozno vsebino. Zdaj jo, tako kot njen Reporterski antipod, v roke vzamem le še občasno in samo, kadar me nič ne stane. Evo, iz pasivno angažiranega bralca sem se v slabih treh desetletjih tako prelevil v navadnega zastonjkarja. Kupujem sicer še nekaj periodike, a ne zgoraj omenjene.

    • alcessa

      Se mi zdi znano… Mladino sem začela brati v drugi polovici 80ih in nehala na koncu 90ih, zdaj samo še kdaj pošpegam na internetu… Slovenske cajtnge sploh berem samo na internetu, da ohranjam stik z dogajanjem in jezikom, to je to. Predvidevam, da sva oba dovolj stara, da sva doživela bistvene spremembe medijske pokrajine?🙂

      Sem pa kot študentka hodila na železniško po nemške cajtnge, ob sobotah, Sueddeutsche in FAZ, je tudi pasalo. Zdaj tudi te berem samo še online. Poleg špigla imam naročen še Titanik, ki je ZELO nespodoben, satiričen cajtng – paše.🙂

  • Bimbo

    Pri nas je nespodobnosti sicer zelo veliko, satire pa komaj za vzorec in še te je največ najti med vrsticami kakšnih solidnih člankov (intervjujev). Če že je kakšna *tira, je kvečjemu tiranija plehkega izmikanja in blatenja. Zaradi takšnih razmer v družbi in ker nimamo več niti Pavlihe, se seveda počutimo bolj ali manj kot uklenjene race* na Titaniku.😦

    *http://www.lecanardenchaine.fr/

  • Bimbo

    Hvala, najbrž bo. Za blago obnovo ruševin moje bajtarske nemščine. Kot vidiš, od uklenjene race na mreži ni nič. Kriznim časom primerno še vedno verjamejo le gotovini (od maloprodaje in naročnin).🙂

    Tu pa imaš eno svežo sodniško satiro “a la Slovenie”: http://dnevnik.si/poslovni_dnevnik/1042429942.
    Lah je eden najbogatejših Slovencev, med drugim menda (posredno) tudi lastnik stolpnice (nekdaj last Iskre, potem NLB) na simboličnem naslovu Trg republike 3, od koder lahko zviška gleda na stavbo parlamenta in najbolj “državotvoren” trg, ki je v lasti “Švicarjev”. In kljub takim hudim metkom in polnim zadetkom nimamo štofa za enega Pavliho, magari on-line…

    • alcessa

      Sem razmislila in preverila, pa bi rekla, da za satiro rabiš folk, ki si dejansko upa resnici pogledati v oči, potem pa o njej spregovoriti in to čim bolj razkrivajoče, če je treba, tudi v nasprotju z lastnimi interesi.
      Satira je vendarle veliko boljša od jamranja…

  • Bimbo

    Tole je sicer malo mimo konteksta, a vseeno… Ko mi je bila “podtaknjena”, se se spomnil na tvojo sredino rubriko. Zdi se mi, da nekako paše zraven: http://www.merriam-webster.com/top-ten-lists/top-10-rare-and-amusing-insults/cockalorum.html🙂

  • Bimbo

    Never ending story (očitno):
    http://www.siol.net/eu/novice/2011/05/tudi_komisar_hahn_naj_bi_prepisoval_v_svojem_doktoratu.aspx

    Pa še ena zabavno poučna: “Ko je Charles Darwin kot naravoslovec odplul na popotovanje okoli sveta, se je imel še za filozofa narave, a ko se je čez pet let vrnil nazaj v domovino, je bil že znanstvenik.”
    Več: http://www.dnevnik.si/objektiv/vec_vsebin/1042446251🙂

