“V sredo pa lepo besedo” tokrat v četrtek :-)

Predstavljajte si področje, na katerem živijo samo slepi ljudje. Nekega dne ugotovijo, da je eden od njih slep samo na eno oko. Kaj naredijo z njim?

I, kaj: izvolijo ga za kralja! Njihovi sosedje volitve opazujejo in se strinjajo:

Unter (den) Blinden ist der Einäugige König

torej: med slepimi je enooki kralj – med slabimi je povprečnež najboljši (navezava slepi = slabi ni moja ideja)

Ko sem se v torek vozila z mestno železnico, sem razmišljala o tem, koliko takšnih “pokrajin” poznam, kjer bivajo samo “slepi” in “enookega” takoj izvolijo za kralja/carja ali pa ga kot kralja dojemajo prebivalci drugih pokrajin, ki niso slepi …

Potem me je začelo zanimati vprašanje, od kod “slepota”: a gre za tako rekoč izvorno slepoto, proti kateri se ne da narediti nič, ali gre za okvaro vida zaradi slabih vplivov in bolezni v okolici ali celo, buhnedaj, namensko izgubljanje vida?

Ko sem korakala proti domu, sem se odločila, da obstajajo vse od naštetih možnosti: obstaja slepota, kjer prizadeti ne morejo drugače, kot da glasujejo za enookega kralja, saj jim ta daje upanje. Obstaja pa tudi namenska slepota, kjer se slepi skušajo skriti v temi in delo prepustiti enookemu, pri čemer si deloma tudi pridržujejo opcijo šimfanja čez povprečneža.

No, ko sem prišla do tega zaključka, sem odklenila vrata in se prepustila drugim užitkom. Zato zdaj ne vem: sem kaj pozabila ali spregledala?


2 responses to ““V sredo pa lepo besedo” tokrat v četrtek :-)

  • Spina

    To si bom pa lahko zapomnila, ker se začne tako podobno kot Unter den Linden. In samo nejasno se mi je sanjalo, na unter ne pomeni samo pod, ampak tudi med. Kul.

  • alcessa

    Ja, unter uns gesagt: Deutsch ist nicht immer GANZ logisch🙂 … zwischen uns (zwei) liegen mehr als 500 km, oder?

