Ponedeljkovo receptovanje

Skrajni čas je že bil zanjo: poleti enostavno prijajo lažje zadeve, takšne, pri katerih človek nima občutka lepljivosti – pomemben je občutek, ne pa tudi odgovor na vprašanje, kaj se z njimi RES zgodi v želodcu …

Midva za dodano vrednost občutka lahkote vsake toliko z veseljem uporabljava čičerikino moko namesto katere druge. Sploh z jajci je dobra …

Recept? 3 jajca, 2 dcl mleka, malce soli in toliko čičerikine moke, da nastane palačinkasto gosta zmes. UPDATE: maso pustimo počivati vsaj 10 minut. Segrejemo olje v ponvi in vanjo ulijemo vso maso naenkrat (za prst debelo). Pokrijemo in pečemo na srednji temperaturi. Ko je spodnja stran pečena, debelo palačinko obrnemo z dvema lopatkama in jo pečemo še na drugi strani. Preden jo postrežemo, jo razrežemo na 6 delov.

Moji so se pridružili še dušeni šampinjoni s provansalskimi začimbami in nastrgan trdi sir (absolutno najboljši je parmezan, pa ga nisem imela), dragi pa je iz kuhinje prinesel vse, kar je sladkega… 


23 responses to “Ponedeljkovo receptovanje

  • Kitty

    Hm, s čim naj nadomestim mleko, kar z vodo? Tole bi si naredila za kosilo. A misliš, da bi šlo z jogurtom?

    • alcessa

      Zakaj bi rada nadomestila mleko? Jaz včasih pri palačinkah namesto mleka vzamem mineralno vodo, tudi žlica jogurta ne more škoditi (npr. v testu za hačapuri je jogurt, pa je stvar precej dobra)…

      Prideš povedat, če boš izumila kaj dobrega?🙂

    • alcessa

      BTW: sem posodobila recept: pozabila sem bila namreč navesti, da masa mora malce počivati …🙂

  • Kitty

    Poskus ni prav zelo uspel.

  • Kitty

    Po moje ne zaradi mleka, ampak možno. Jogurt sem zmešala z vodo in to dodala namesto mleka. Mislim pa, da sem potem dodala preveč moke. Sem pustila “odležati” v hladilniku, mogoče bi pred pečenjem morala še malo razredčit. Poleg tega, da je prišla strašansko kompaktna zadeva, ki je malo padla v želodec, mi okus ni bil zelo všeč – sem jo polila s pikantno omako, da sem jo pojedla😛

    • alcessa

      Moja ima običajen palačinkast okus, pa po čičerikini moki. Mogoče pa ne bi bilo na splošno slabo presedlati na sojino mleko? Sama imam dobre izkušnje s sojino smetano, ki jo uporabljam za omake …

  • Kitty

    Ne prenesem vonja po sojinem mleku sploh. Riževo še spijem, ampak za tole se mi je zdelo presladko. Pa trenutno imam pravzaprav samo lešnikovo doma. Lešnikovo je pa tako zelo dobro in tako zelo sladko … Bi bilo ravno za palačinke😀

    • alcessa

      Bi rekla, da ti iskanje lastnih prehrambenih izdelkov ne uide, ker znamo biti ljudje zelo različni glede občutljivosti na zadeve.
      Po drugi strani pa takšno iskanje ni nezanimivo …🙂 Ne da? Za lešnikovo mleko še nikoli nisem slišala, btw.

  • Kitty

    Lešnikovo, mandljevo, koruzno – ta tri so mi najboljša. Brez težav pijem riževo, ovseno, kamutovo. Sam sojinega nikakor. (Kravje seveda bi :P)

  • alcessa

    Koruzno, ovseno, kamutovo mleko?😯

    Imaš alergijo na mlečne beljakovine?

  • Kitty

    Razne bio variante za sprobat npr. dobiš v DM-u.

    Kolikor sem lahko ugotovila, na mlečne maščobe. Sir, jogurt – kar je kislo, lahko jem. Mleko, smetana, skuta = problem.

    • alcessa

      Oh.

      Odpor do sojinega mleka me sicer ne čudi, sama sem imela veliko let grozen odpor do sojinega mesa (mleka še nisem probala), po njem mi je namreč bilo čisto preprosto slabo. Tudi seitan se ni obnesel.
      Zadnje čase pa seitan kar prenašam (moj mož pa sploh ne), če ni prepogosto na krožniku, sojinega mesa še zmeraj ne jem, tako da ne vem, ali bi ga lahko ali ne, mi pa paše tofu.
      Soja je, zgleda, čudna stvar.

      Hvala za informacijo, vendar žitnih variant mleka ne upam prinesti domov🙂, ker bi najbrž sledila pogajanja o namenu takega početja, če pa obstaja običajno mleko. Sem pa zasledila debate veganov o mandljevem mleku: pravijo, da ga je najbolje delati doma, ker ima tisto iz bio trgovine konzervanse ali kaj. Kakor koli že, če te zanima: najbolj slaven izdelovalec je “Hugo Reyes” …🙂, pa tudi Spina dela zanimive stvari oziroma navaja linke na zanimive strani …

  • Kitty

    Tofu tudi jaz prenašam. Tudi sojo kot tako sem vsaj včasih normalno jedla kot prilogo, zdaj je nisem že dolgo naredila. Naši namreč tudi brez tofuja normalno zdržijo.

    Hja, namen je pri meni jasen, če tega ne bi bilo, bi bilo pa vse skupaj videti kot navadno preseravanje, saj je cena v primerjavi z navadnim mlekom ranga “uhuhu, a smo nori”. Ampak jaz ga porabim mogooooče pol litra na teden, tako da je znosno. Za take količine se mi ga tudi delati ne splača. Konzervansi … kje pa jih ni? V moji zelenjavi z vrta, potem se pa verjetno več ali manj neha. Če bi mandljevo mleko npr. delala sama, bi hotela imeti še bio mandlje, ker če se že gremo, se pejmo, to bi bil pa za moje potrebe in zdravo pamet čisti overkil😀

    • alcessa

      Pa res🙂 na bio mandlje nisem pomislila😳

      Jasno, da je za neprebavljive zadeve najbolje poiskati alternativo, tudi če je malce dražja, ker je v tem primeru najbrž na udaru zdravje – v končni fazi lahko mleko piješ še naprej, pa potem plačuješ za primerno zdravljenje ali kar koli ti naši butasti zdravstveni sistemi pričakujejo od nas (da ne govoriva o enačbi bolezen = izpad dohodka) …

  • Kitty

    Zdravljenje? Khm, skodelica mleka, štamprle brinjevca, skodelica mleka, štamprle brinjevca … al bi bil zanimiv prevod😛
    Tablet za tole ni. Sem poskusila linex, pa sem kljub temu samo nemočno ječala v krču zvita na postelji …

  • Kitty

    Vse je možno, vse je možno. Ampak recimo mleko 0,5 pogojno lahko spijem (kakšen deci, ne več). Me ne čisto ubije.

    Pri sirih me zadnje čase ubija nekaj drugega, ampak ne vem, kaj – če pojem kaj več zrelega sira, ali če pojem več kot 1cm2 čokolade > dobim migreno.

    Pismu, starost je molto hebena zadeva😛

    • alcessa

      Ja, menda obstaja neka meja za laktozo, ki se lahko spreminja in do katere jo je tvoje telo še sposobno prenesti … Zreli sir lahko spodbuja psevdoalergijo, za čokolado pa ne vem – nič pa ne bi imela proti, če bi se mi kot soženska pridružila v klubu “Chocolate is absolutely overrated” …

      • alcessa

        Aja, pa še to… V Wikipedii piše, da menda 70% odraslega prebivalstva ne prenaša laktoze. Se pravi, da so odrasli, ki lahko pijejo mleko, izjema.

        Mene tudi skrbi, da ima hrana lahko tako negativen vpliv, ker pa sem se že nekajkrat malce postila in vem, kako božanski je občutek, če ješ manj kot običajno in samo “zdrave” stvari, me tolaži dejstvo, da rešitev vsekakor obstaja, če jo bom kdaj rabila …

  • Kitty

    Sicer res, ampak priznam, da mi je malo toplo in mislim na sladoled. Moram se zmislit kakšno rešitev za sladoled. In seveda začet s tem, da fliknem ključni kos mašine za sladoled v zmrzovalnik …

    • alcessa

      Sorbet s penino?🙂 (rabiš sekt in cuker) Drugače pa zmiksano zamrznjeno sadje z nečim (lešnikovim mlekom? Sicer pa, če se prav spomnim, ste pri vas mojstri sladoleda…

