Nedolžnost, ki je ne dam!

(Ta zapis sem prvič objavila 26.11.2007 in si ga dovolim objaviti še enkrat)

Da sem bila čudna že kot otrok, najbrž ni bil čist slučaj: nedolžnost sem poskušala ohranjati na različne, lokalno nesprejemljive načine, in pri tem ves čas delala vtis, da si štrikam svetniški sij. Za pretvorbo v angelčka sta mi na koncu najbrž umanjkala dva pogoja: blond laski in velike modre učke. Tako pa so vsi bili mnenja, da to malo temnolaso in temnooko ciganjšče teži in hoče v neka nebesa, ki so vsem drugim lokalnim očesom nevidna.

Ja, pa saj sem si res kar dovolila pridigati: nehajte to, nehajte ono. Alkohol, cigareti, ubijanje zajčkov, kužkov, pujskov in kravic. V tovrstnih ritualih pridobivanja hrane sem seveda sodelovala, navkljub vsemu smiljenju do živali – tako je pač bilo, če si imel staro mamo s kmetije in je na splošno vladal dolgcajt. Včasih nam ni bilo lahko.

Kot študentka sem hitro ugotovila, da posiljevanje moje tisočkrat z doma in ne-doma zaklanimi mesninami raztrgane deviške kožice nekako ni v smislu mojega organizma, ker energijo rabim za mislit, ne pa za prebavljat. Obojega hkrati pač ne znam. Sem namreč ženska, nesposobna presnovnega multitaskinga. Svetniški sij je bil takrat že pozabljen, vse skupaj se je izkazalo za resnično potrebo.

V Prekmurju nehati jesti meso je isto, kot da celi pokrajini napoveš vojno, odcepitev. Vseeno sem kar vztrajala in tudi odgovor na vprašanje, kaj naredim pri mesu, ki mi slučajno zaide v usta (pogoltnem ali izpljunem), sem zdrdrala na pamet (pa ne povem). Takšni pač so, prekmurski strici.

Sveta kožica mi je zrasla nazaj, vztrajna in močna, in ko je v Ljubljano prišla prva fast food restavracija, pač nisem poskusila nobenega hamburgerja ali česa podobnega. Zakaj bi, če so pa pri Katrci stregli solato na bone?

Skratka, kar se hamburgerjev tiče, sem še nedolžna. Slabokrvne žemljice z okusom lepenke in potresene z nečim, kar tako, pleskavice iz nedolžnih kravic, plastičen sir in zelenjava brez kakršnih koli vitaminov niso in ne bodo zdrseli po mojem deviškem grlu. Nikoli. Izguba nedolžnosti ni vse.


Comments are disabled.

