Kleingeschwätzeltes am Freitag / Petkove čvečkarije

“Ich glaube, das wäre eigentlich nichts für mich.”

Ich schaue ihn verwundert an. Allerdings stimmt das, was er sagt. Mein Schatz ist eher der auditive Typ und braucht eine tägliche Portion von MP3-Audiobooks. Was er nicht gebrauchen kann, ist ein Kindle, auch wenn ich es ihm geschenkt hätte, wie gerade liebevoll vorgeschlagen.

Ein paar Tage später einigen wir uns auf einen neuen Kamerarucksack als Kindle-Ersatzgeschenk für ihn. Auch gut.

Und ich habe jetzt endlich einen Kindle. Toll!

Das Gerät ist nämlich genau das, was LeserInnen wie ich gut gebrauchen können: ich lese eigentlich nur abends, im Bett, und was Dünnes zwischen den Fingern ist da sehr angenehm. Ich hetze nicht den neuesten Bestsellern hinterher und will eigentlich nur eine gut erzählte Geschichte haben und da ich auch vergesslich bin, kann ich schon mal gelesene Bücher nach ein paar Jahren wieder lesen, ohne mir gemerkt zu haben, wer der Mörder war. Nun, zumindest meistens nicht.

Amazon bietet sehr viele französische Bücher fur nix und wieder nix an, was für eine Französisch-Anfängerin mehr als gut genug sein sollte. Das Angebot an deutschen Büchern habe ich bisher noch nicht überprüft, die lese ich viel zu selten.

Was mir Sorgen macht, ist meine Wunschliste: sie ist, na ja: recht lang geworden. Da e-Bücher häufig nur unwesentlich billiger sind als echte Bücher, muss ich schon noch aufpassen, dass ich nicht zu viele kaufe. Allerdings muss ich mir jetzt keine Sprüche vom blöden DHL-Mann anhören, wenn er wieder mal mit einem Amazon-Paket antanzen muss, der Arme (vielleicht hätte ich ihm erzählen sollen, dass ich inzwischen auch Bleistiftanspitzer und Nähgarn im Internet bestelle, statt einkaufen zu gehen).

Es würde mich wirklich freuen, wenn unsere analoge Bibliothek dadurch um einiges langsamer wachsen würde. Es gibt schließlich auch Grenzen für die Wohnzimmergröße und die Bücherschrankkapazitäten, die man auch wirklich bezahlen kann🙂, um vom Staub ganz zu schweigen.

Und lesen muss ich ja.

“Mislim, da to pravzaprav ne bi bilo zame.”

Začudeno ga pogledam. No ja, v resnici ima čisto prav. Moj dragi je bolj slušne narave in potrebuje dnevno količino MP3-knjig. Ne rabi pa Kindla, tudi če bi ga dobil kot darilo od mene, kar sem mu ravnokar ljubeznivo predlagala.

Nekaj dni pozneje se zediniva, da bo kot nadomestno darilo namesto Kindla dobil nahrbtnik za fotoaparat. Tudi prav.

Jaz pa imam končno svoj Kindle. Krasno!

Ta naprava je namreč točno to, kar bralke kot jaz potrebujemo: po navadi berem samo zvečer, v postelji, pri tem pa je zelo prijetno med prsti držati nekaj tankega. Ne tekam za najnovejšimi prodajnimi uspešnicami in si pravzaprav želim samo dobro pripovedovano zgodbo, ker pa sem pozabljiva, lahko že prebrane knjige čez nekaj let ponovno berem, ne da bi si zapomnila, kdo je bil morilec. No ja, vsaj večinoma ne.

Amazon ponuja precej francoskih knjig za čisto nič denarja, kar je za začetnico francoščine več kot dovolj dobro. Ponudbe nemških knjig si do sedaj še nisem podrobneje ogledala, ker jih preredko berem.

Od vsega me najbolj skrbi moj seznam želja, saj je, no ja: precej dolg je postal. Ker so elektronske knjige pogosto le malo cenejše od pravih knjig, seveda moram paziti, da jih ne kupim preveč. Po drugi strani pa ne rabim poslušati neumnih komentarjev DHL-poštarja, kadar mi spet mora prinesti paket od Amazona, ubožec (mogoče bi mu morala povedati, da zdaj na spletu naročam že šilčke in sukanec, namesto da bi jih šla kupit).

Kar bi me res razveselilo, bi bila upočasnjena širitev najine knjižnice. Konec koncev obstajajo tudi meje za velikost dnevne sobe in kapaciteto knjižnih polic, ki jih človek res še lahko plača🙂, da o prahu ne govorim.

In brati vsekakor moram.


7 responses to “Kleingeschwätzeltes am Freitag / Petkove čvečkarije

  • Sonja

    Uuuu, me veseli, da je še kdo tako pozabljiv, da lahko večkrat bere iste knjige🙂 Meni se tam nekje na tretjini ponavadi začne dozdevat, da sem to že brala.. konca pa nikoli ne vem🙂
    Kindle se pravzaprav kar dobro sliši, rabiš manj poličk.:) Pa poštar je manj utrujen🙂

    • alcessa

      Sonja, predvidevam, da nas je veliko takih, v resnici. Če bi ustanovila Anonimno društvo pozabljivcev knjig, bi najbrž tudi ugotovila, koliko nas je🙂

      Razlog za mojo pozabljivost je v tem, da prvič veliko prehitro berem, ker sem preveč lačna🙂 Šele drugič in mogoče tudi tretjič znam ceniti celotno knjigo kot tako – po mojih izkušnjah se splača na ta način poiskati vse, kar se skriva v njej.

      Druga stvar, ki jo midva vedno počneva, je večkratno poslušanje avdio knjig – mnoge od njih so preveč dobre, da ne bi …

      Odkar imam Kindla, nimam več kupa zaprašenih knjig ob postelji – lakše se diše🙂

  • Yemi

    Emm, nasvet:
    http://freekindlebooks.org/ ali http://openlibrary.org/ (če poguglaš najdeš cel kup linkov)
    če si (zastonj) naložiš še calibre (calibre-ebook.com/ ) si lahko udobno pretvarjaš tudi .pdf je v .mobi format in si odneseš s sabo kako magistersko nalogo, na primer …
    Če pa že veš vse to, pa smatraj da se delam važno. Ampak Calibre je pa res fajn.

  • Yemi

    If that was helpfull, povej naprej komu in mu polepšaj dan🙂

  • alcessa

    Nisem vedela, sem pa na hitro preverila zastonj knjige na Amazonu: na primer Oscar Wilde je ravno tako zastonj.

    Ko bom iskala knjige, ki jim je potekel copyright, lahko torej iščem na obeh straneh, za bolj moderne pa moram velikokrat še vedno plačati … Ne da?

  • Kitty

    Recimo, da res😀 Ampak Kindle je še vseeno zakon, sploh za branje v postelji in na plaži. Edino v banjo ga jaz ne maram glih nest. Sem take nerodne sorte …

