Ponedeljkovo receptovanje

Kot sem že omenila, Finci pečejo izvrsten rženi kruh. Tega sva celo prinesla domov, reče se mu reikäleipä (preluknjan kruh):

Kljub vsem prehrambenim užitkom na severu sem po povratku domov začutila neverjetno potrebo po južnih, torej indijskih okusih, zato sem prvi teden kuhala izključno ayurvedsko, z ogromno začimbami:

Na sliki je grahova omaka s pirejem in jajcem. Pri pireju sem, škrta škrtasta, uporabila kosmiče iz vrečke, ki so nama ostali od dopusta, skuhala sem jih v mleku, narejenim iz mleka v prahu, ki nama je ostalo od dopusta, in pire obarvala s kurkumo ter rdečo papriko. 

Kar v redu je bilo vse skupaj.

Res.😈


8 responses to “Ponedeljkovo receptovanje

  • Spina

    Kakšen lep kruh! Kakšna pa je funkcija luknje? Za hec?

    Vidim, da po novem ješ grah!

    Ej, včeraj je moj mož jedel pašteto a la Spina via Alcessa – na papriki🙂

    • alcessa

      Lep in dober🙂 Ne vem, odkod luknja: mogoče so njegove prednike pekli na veji nad ognjem (zadeva obstaja)?

      Ja, pašteta na papriki je res krasna zadeva🙂

  • Kaneli

    Wikipedia: “Traditional Western Finnish rye bread (reikäleipä lit. hole bread) was baked in flat rings to be placed on poles suspended just below the kitchen ceiling, to mature and dry in the relative warmth. The poles also remained the place of storage, so that the bread aged over the long winter into its many forms. Nowadays this kind of bread is available in all its forms and stages of aging throughout the whole of Finland, regardless of season.”

    Jaz se samo spomnim ene fotke s tem kruhom na palici.😀 Ga pa prav tako nosim domov v Slovenijo za darilo.😉

  • Kitty

    Čak mal, kakšen rok trajanja ima potemtakem ta kruh? Celo zimo?

