V sredo pa lepo besedo

FERNSEHGERECHT

PRIMEREN ZA TELEVIZIJO



Knjige, ki so napisane tako, da se dajo hitro uteleviziti, nastopi, ki so izvedeni tako, da bi na televiziji kao zgledali televizijsko oz. telegeno, vse vrste drugega materiala in vedenja, scene ter govori, za katere moderni gledalci slutijo, da so vede ali nevede/nehote prilagojeni pojavljanju na televiziji.  …


TELEVIZUALEN???


4 responses to “V sredo pa lepo besedo

  • jazby

    Ah te nemške zloženke.
    Namesto besede televizija lahko uporabiš tudi besedi ekran, ekranizacija, vendar mi pridevnika ekranski in ekranizacijski zvenita še slabše kot televizualen.
    No, morda pa bi lahko, podobno kot pravimo osebi, ki je primerna za fotografiranje, da je fotogenična, knjigi primerni za TV rekli, da je telegenična? Čeprav me ta beseda spominja na telege, v katere so pri nas na kmetih včasih vpregali živino. Uh, zdaj sem se spomnil, da so me kot otroka na vasi zbadali, če sem dobil nove telege, ko sem dobil nova očala.
    Kaj pa tevegeničen?

    • alcessa

      Nimam televizije in obnašanje ljudi (brez prisotnosti kamere), za katerega človek sluti, da je namenjeno publiki, mi ni preveč simpatično, zato tudi nisem iskala simpatične besede … Knjige, ki so napisane tako, da jih je lahko uteleviziti, so mi sicer v redu in rekla bi, da so napisane tako, da omogočajo dobro vizualizacijo pri branju, zato bi bil izraz “televizualen” lahko teoretično primeren.

      Ekran se mi zdi živa groza od besede🙂

      Izraz “telegen” obstaja v nemščini, lahko bi ga prevedli kot “telegenična”, ja, vendar osebno poznam kar nekaj Slovencev, ki jim beseda “tele” nudi dober razlog za zajebancijo.🙂

      “Tevegeničen” je kljub večji slovenskosti bolj pogovoren izraz, ker vsebuje (fonetično zapisano) kratico TV. Poleg tega se mi sliši nezmerjalno, jaz pa sem hotela besedo, ki izraža vsaj malce, vsaj pikico cinizma, saj veš: ko boš naslednjič v cajtngu zagledal Janeza in Urško, rabiš malce, vsaj malce ironije …🙂

  • jazby

    Hehe, v tem kontekstu je pa televizualen skoraj idealna beseda.

