Ponedeljkovo receptovanje

V zadnjem tednu sem prekršila najmanj štiri … prehrambene običaje, ki sicer veljajo pri Losovih:

Kupila sem dve jedi, ki bi ju morala narediti doma, če bi se držala načela, da stvari iz zdravih sestavin naredim sama, tako da so sveže in tehnološko neobremenjene. Tokrat sem se po dolgem času spet požvižgala na staro navado in kupila sir za peko ter gumbke.

Pri nas sicer testenin ne jemo, pri švabskih specialitetah pa naredimo izjemo, čeprav so gumbki menda kar švicarske testenine (spätzli pa švabske). Gumbke sem samo pražila na prečiščenem maslu, ene 15 minut na majhnem ognju, z vmesnim obračanjem.

Postregla sem jih z zelenjavno omako, za katero sem se izredno potrudila uporabiti čim manj zelenjave, da ne bo orgije, temveč samo običajno kosilo: dva lista ohrovta, en šampinjon in eno majhno rdečo papriko. To je res minimalizem najhujše stopnje!

Količino zelenjave sem nadzirala, ker sem nama izjemoma želela postreči še s sladico, namreč z ayurvedskimi jabolki:

Olupila, očistila in na kocke narezala sem dve bio jabolki ter štiri datlje. Na 1 čajni žlički prečiščenega masla sem na kratko popražila ščepec črnega popra, ščepec pimenta, pol žličke mletih klinčkov, ščepec cimeta in pol žličke mletega ingverja ter kardamoma. Dodala sem jabolčne kocke, za 1 pest rozin, 4 datlje in vsaj tri zvrhane žlice trsnega sladkorja, vse skupaj sem zalila z malce vode, pokrila in na majhnem ognju kuhala 10 minut. Potem sem lonček odstavila, snela pokrov in jabolka ohladila. Postregla sem jih s 3 žlicami jogurta.


2 responses to “Ponedeljkovo receptovanje

  • Techka

    Sliši se odlično! Vse skupaj!

    Presenetilo me je, da si v sladico dala črni poper, ampak mislim, da je bilo tole božansko…

    Od kje pa ti vlečeš te recepte? Si jih kar sama zmišljuješ?

    • alcessa

      Dva vira imam za svoje recepte: prvič si stvari dejansko zmišljujem, kar včasih uspe, včasih pa ne. Sem dovolj stara, da sem se v socializmu precej dolgočasila, zato sem se vedno hotela nekaj učiti in tako sem pridobila tudi osnove kuhanja, ki jih zdaj izkoriščam za vegetarijanske namene. In ker kuham najmanj 5-krat na teden (kosilo), imam veliko priložnosti za poskuse.

      Veliko bolj pomemben vir navdiha pa je tale knjiga z ayurvedskimi recepti: ne samo, da je vegetarijanska, avtorjema niti na pamet ne pade, da bi uporabljala česen ali čebulo🙂, ki sta po tem nazoru telesu škodljiva. Osnova te (indijske) kuhinje sta sadje in zelenjava z veliko začimbami in občasnim dodatkom sladke smetane – kombinacije začimb se včasih slišijo malce divje (cimet v špinačo), vendar se nama zdijo neprimerljivo boljše od vsega, kar sva spoznala v okviru … “zahodnega načina začinjevanja”. Stvar povzroča rahlo odvisnost🙂

      Tale jabolka zgoraj so rezultat moje proste interpretacije in najbrž niso tako zdrava kot kombinacije začimb, ki jih predlagajo v knjigi, vendar črni poper sadju res da zelo poseben in dober okus. Tudi jagodam.

