Ponedeljkovo receptovanje

Svoj prvi kruh sem spekla pred dvema tednoma.

Seveda ga v kruhomatu pečem že zelo dolgo, vendar to ni isto.

Lasten kruh pomeni, da vse narediš sam, kenede, razen kurjenja peči, ker vročina pride iz vtičnice.

Če stvari ne obvladaš, je poleg tega dobro imeti dober recept, moj prihaja s spletne strani chefkoch.de.

Za SOČEN POLNOZRNATI KRUH potrebujemo:

500 g polnozrnate (pirine) moke

150 g semenk (buče, sončnice, lan, sezam …)

pol litra vode

1 kocko kvasa

2 ČŽ soli

2 JŽ (sadnega) kisa

Sestavine damo v posodo in jih pomešamo med sabo v navedenem zaporedju, potem z mašinco zgnetemo testo, ki bo precej pocasto. Tako tudi mora biti.

Vzamemo model za peko (moj je pravokoten) in ga obložimo s papirjem za peko ter vanj vlijemo testo.

Testo damo v hladno pečico, na rešetko na sredini, pečico vklopimo na 200 stopinj in kruh pečemo 1 uro.

Recenzija?

Krasen, čudovit in sploh kruh. Ker kruh na splošno hraniva v platneni vrečki, nama nikoli ne splesni, se pa sčasoma izsuši, če ga ne pojeva dovolj hitro (v tem primeru ga uporabiva za kaj drugega). Ta sočni polnozrnati kruh se ne uspe izsušiti, ker je presočen in ga prehitro zmanjka …

Happy pek torej, vaša losulja.


17 responses to “Ponedeljkovo receptovanje

  • Techka

    Ho ho, lepo lepo! Zgleda super.

    Pri nas pa kar redno pečemo kruh. In začuda, ga precej hitreje pospravimo, kot kupljenega.🙂

    • alcessa

      Midva sva do sedaj kupovala mešanice za peko, večinoma, in kruh pekla v avtomatu. Pa moj dragi je ene parkrat naredil svojega. Potem pa sva se odločila, da bi bojkotirala tudi dodatke v mešanicah in pekla čisto svojega, vendar bi to naj bila moja naloga, ker je dragi večinoma odsoten. Mene pa je bilo malce strah, dokler se nisem odločila, da enostavno poskusim prvi recept, ki zgleda v redu … The rest is history😀

  • Techka

    Ti si res vsestranska!!!🙂

    Naj ti ne vzame volje, če kdaj ne bo vzhajan… Ker dober bo pa prav tako!😉

    • alcessa

      Ja no, do pred kratkim so ženske zakurili, če niso znale speči kruha😀

      Če kdaj ne bo vzhajan, si bom lepo pripravila nekaj pikrih pripomb na njegov račun, da se bova smejala, medtem ko ga kljub temu jeva🙂

  • Jzf

    Odlično! Pirina moka je zakon!
    Tudi mi bojkotiramo pripravljene mešanice, odkar smo začeli uporabljati pravo moko (iz domače pšenice), pa smo očitno “obsojeni” na kupovanje moke pri kmetih/v mlinu. Ni primerjave!
    Sicer pa – je za vzhajanje dovolj, da daš v mrzlo pečico? Jaz ponavadi vseeno še prej malo pustim vzhajati …

    • alcessa

      Jzf: ja, je dovolj. Poleg recepta sem takoj prebrala še ogromno komentarjev, predvsem tistih, ki so recept že sprobali, in tudi moja izkušnja je enaka: v hladno pečico in pustit na miru🙂

      Peka kruha je kul, ja🙂

  • Damjana

    “Moj” recept je malo drugačen, pa vseeno zelo podoben.

    Namesto navadne vode je “radenska”, namesto kvasa pa pecilni prašek (najboljše tisti iz vinskega kamna). Vse ostalo enako.

    Ga pa jaz vseeno spečem kar v kruhomatu (hm, nekako mi je škoda laufat pečico za “samo pol kilce” moke). Najprej dam na program za testo, da se lepo zmeša vse skupaj, potem dam na program za peko. Če se mi zdi, da v eni uri kruh ni pečen, podaljšam peko za kakšnih 10 minut. Enostavno in hitro.

    Tudi pri nas se ta kruh ne uspe pokvarit🙂

    • alcessa

      A, radenska se dobro sliši (jaz jo uporabljam za omleto iz čičerikine moke)…

      Moj kruhomat za mešanje rabi 1:35 ure, kar je veliko preveč, glede na to, da sem sama hitrejša.

      Ker se najina pečica uporablja za hrano za “samo” 2 osebi, se v njej velikokrat pripravlja bolj malo hrane … Tolažba? Nimava mikrovalovke!🙂

      • Damjana

        Hehe, tudi moj, ampak ga kar lepo ugasnem po dobrih petih minutah, je testo čisto dovolj zmešano🙂

        • alcessa

          A, tega si pa ne upam🙂 Zakaj? Ker ima mašinca pomnilnik in traja, preden ga sprazni. Jasno, da ko ga sprazni, je prazen, ampak pogovarjaš se z lastnico kruhomata št. 2. Ta prvi je umrl. Naredil je samomor s skokom v globino. Zato z novo zadevico delam kot z diamantom🙂

  • PF

    Čestitke! Meni je sestra tudi napisala recept za kruh in sem se že resno pripravljala, kako bom s peko začela, potem sem pa dobila moškega, ki peče kruh.😛

  • mojcej

    Hmmm, zakaj pa kis? Tako ga nisem še nikoli delala. Bom pa poskusila.

    • alcessa

      Na žalost se na tehnologijo kruhopeke ne spoznam, zato ti na to vprašanje ne morem odgovoriti. Lahko pa omenim, da pri nas kisa in prekislih reči ne jemo, sploh, in ga (jabolčnega) imam samo za ta kruh, kjer ga ni opaziti, ama ništa. Ker kislega kruha ne maram, ga ne bi jedla ali hvalila, če bi se tisti 2 žlici kjer koli poznali … Beats me!🙂

  • lili

    Zakaj kis? Prepisujem iz Veganomicon kuharske knjige: ‘Apple cider vinegar not only reacts with baking soda to help things to rise, it also makes our baked goods tender’.
    Ni za kaj😉

  • mojcej

    OOO, Lili, superrrr. Hvala!

