Ponedeljkovo receptovanje

Najbrž še nisem nikoli naštela svojih … 3 najljubših vrst zelenjave naenkrat?  

No, pravzaprav gre za štiri vrste: zeleno solato bi lahko v neomejenih količinah jedla kadar koli in kuhan krompir je moj kruh:

Prvo mesto pa si delita dve povsem različni vrsti zelenjave, za kateri moje brbončice in moj želodec pravijo, da sta najbolj žlahtni.

O kodrastem ohrovtu in absolutno najboljšem receptu zanj sem že pisala, namreč tistim za indijsko špinačo z absolutno najboljšim basmatijem. Ker je trenutno sezona za kodrasti ohrovt, ga jeva enkrat tedensko.

Enkrat tedensko pa jem tudi melancane, namreč kadar dragemu naredim ribe. Melancani mi imajo sami po sebi absolutno genialen okus, ki ga želim samo malce poudariti (Draga Mezzopisano, izpolnjujem obljubo, upam, da ste zdravi🙂 )

To naredim tako:

1 jajčevec razpolovim po dolžini, nato razpolovim še vsako polovico in četrtine nareže na pol centimetra debele rezine. Operem in na enako debelino narežem še 3 šampinjone.

Dno litrskega lonca s čopičem naoljim, segrejem, v lonec dam jajčevce in šampinjone, zmanjšam ogenj in pokrijem. Zavrem vodo v kuhalniku. Na jajčevce dam velikodušen ščepec materine dušice, nekaj suhih gob (če jih imam) ter sol in poper po okusu, potem pa jih prelijem z vrelo vodo. Na majhnem ognju dušim ene 20 minut, preden si jih postrežem, dodam 2-3 žlice manj mastne sojine sladke smetane.

Po navadi je 1 jajčevec kar dovolj za kosilo, saj ga moram pojesti sama, zato poleg jajčevca v omaki ne jem ničesar drugega, kar ni treba, ker je jed sama po sebi krasna, no, razen parmezana tu in tam.

Zadnjič sem lahko uporabila samo pol jajčevca, ker je malce nagnil, zato sem zraven jedla še košček čičerikine omlete.


2 responses to “Ponedeljkovo receptovanje

  • Jzf

    Oh, hvala za skrb, bolje smo!🙂
    Krasno – melancani z gobicami? Na to pa še nisem pomislila, mogoče enkrat poskusim, mož bo gotovo navdušen, jaz pa še nisem prepričana, kako zelo všeč so mi gobe – ampak če so melancane zraven, je sigurno dobro!😉
    Sicer pa – komentar na naj3 – dokler nisem zaživela skupaj z boljšo polovico, je bil krompir lahko na sporedu v petek in svetek, tako se me je navzel vzdevek “krompirjeva”. Sem pa vseeno začela malo bolj variirati s škrobnim delom jedilnikov in krompir tako pride na vrsto največ enkrat na teden – ampak takrat s toliko večjim veseljem!
    Te pa občudujem, da lahko narediš naj3-jaz sem začela v mislih naštevat in jih je blo takoj vsaj 7 ali 8 – načeloma vse, kar ima močne fine barve (zgleda jem z očmi!).
    Aja, je kodrasti ohrovt drugačen kot sicerjšnji ohrovt? Ne raste v glave?

    • alcessa

      Lepo, lepo🙂

      Ne, v bistvu za dobro jed iz melancanov rabiš samo melancane, ki jih narežeš, mičken popražiš na minimalno olja (to je samo za boljši okus), potem pa jih dušiš v slani, popoprani vodi. Ta potem še malce izhlapi in ostane krasna omakca. Jaz sem dodala gobe, ker jih imam rada, in smetano, ker vsake toliko kuham z njo in tudi zna narediti žlahten okus. Ampak bistvo vsega je, da imajo melancani sami po sebi super okus, kar meni dokažejo dušeni🙂

      Okej, res da veliko govorim o krompirju, ampak jeva ga pa tudi samo dvakrat na teden🙂 en dan v tednu je rezerviran za basmati, ostali dnevi pa za kaj drugega. Krompirja sem samo najbolj vesela in željna…

      Kar se tiče Naj 3: itak, da imamo radi marsikaj (paradižnik, papriko, kumare, buče, stročnice, rukolo, bučke, korenje, zelje ….), ampak melancani in kodrasti ohrovt imata pri meni še dodaten, presežen učinek, ki jih druge vrste nimajo v takšni meri. Če ne bi mogla jesti zelene solate ali krompirja, bi me to spravilo v “depresijo”, če pa ne bi mogla jesti kodrastega ohrovta ali melancanov, bi bil moj svet reven, brez razkošja, užitkov in razloga za nadveselo pričakovanje kosila, zdelo bi se mi, da jem, da izpolnim potrebno funkcijo in kar je še pretiravanj na to temo.🙂

      (vem, da lahko ti dve zadevi enkrat v prihodnje zamenjata novi dve – še lani sem imela obdobje topinamburja, zdaj pa ga niti videti ne morem)

      Kodrasti ohrovt je vrsta zelja, ki mu Američani (Angleži?) rečejo Kale – slika je tukaj – in ga imajo severni Nemci za … nacionalno jed.

