V sredo pa lepo besedo

Obožujem jih in sem srečna lastnica kar dveh: enega mi je kot papirnati model iz Tehničnega muzeja v Münchnu naredil dragi, drugega pa sva prinesla iz muzeja v Göteborgu na Švedskem. Poznali so ga že stari Grki, pozneje ga je Sir David Brewster patentiral in dobil je ime “gledalnik lepih podob”: καλός (kalos) + εἴδος (eidos) + σκοπέω (skopéο) (vir), slovensko:

KALEJDOSKOP

Beseda mi je zelo pri srcu, kljub temu, da nimam pojma o grščini … Zveni kot dogodivščina posebne vrste, kar zdrsne z jezika …

Ideja, da se v notranjosti kalejdoskopa zadeve zrcalijo do lepega, me navdušuje. V svoj ročno narejeni kalejdoskop namreč lahko vstavljam kar koli in podobe, ki nastanejo pri obračanju, so vedno lepe in zanimive. Kupljeni kalejdoskop ima na koncu stekleno kroglo in v notranjosti zrcali to, v kar to kroglo usmerim, torej na primer lesenega ptiča na stropu, tako je tudi nastala moja zadnja novoletna čestitka za vas (v kalejdoskop je najprej gledala Lumix, potem pa še dragi).

Kalejdoskopske podobe pa lahko izdelamo tudi na internetu … Veliko veselja.


16 responses to “V sredo pa lepo besedo

