V sredo pa lepo besedo

Kaj naredijo nemški nadrejeni, ko ugotovijo, da ne zaposlujejo dovolj žensk? I kaj neki, zaposlijo eno, ki zviša kvoto zaposlenih žensk, najmanj na 1. Posmehljivi izraz za žensko, ki je bila nekje sprejeta zaradi ženske kvote, ne pa tudi zaradi svojih sposobnosti, je v nemščini

Quotenfrau

Grda beseda, vem, vseeno je ta besedotvorni vzorec zelo uporaben, kadar hočemo opisati prebrisanost nekoga, ki upa, da si bo s pritegnitvijo določene osebe ali skupine oseb pridobil prednosti v očeh javnosti.

Včasih se vprašam, ali dejansko obstajajo ljudje, ki jim je bila kdaj namenjena funkcija

kvotnega geja, pa tega mogoče niti ne vedo.

Jasno, da sama kdaj pristanem v vlogi

Quotenausländerin

po navadi to pomeni, da nekdo prekomerno pogosto v moji bližini teatralično servira prijaznost do tujcev, iz čistega strahu, da bi kdo pomislil na ravno obratno lastnost. In jaz sem potem dokaz, da ta oseba kao zna s tujci. In potem se me hvali, ker poznam nemške besede z več kot 3 zlogi, pa previdno sprašuje, ali vem tudi, kaj pomeni xxxx in take. Za svojim hrbtom pa služim kot narativni dokaz za neodklanjanje tujcev pri taki osebi (“nisem sovražna do tujcev, zadnjič sem se pogovarjala z alcesso, pa je nisem brcnila v rit, čeprav mi je mestoma malce prepametna, ravno nasprotno”).

Da ne bo pomote: če temu pojavu nisem izpostavljena prepogosto ali pa vsaj ne s strani oseb, od katerih bi pričakovala kaj več, se prav lepo požvižgam nanj. Obstajajo veliko hujše stvari kot malce strahu pred tujci.

Pa vi? Ste že bili Quotenperson?


7 responses to “V sredo pa lepo besedo

  • frišna

    Quotenperson? a misliš tako kot takrat ko se smuča, pa me družina sabo vlači, da ne izgledajo kot elitisti?
    (radi imamo tudi take, ki plužijo?)

    a zdaj SI dobila?

  • Jzf

    Hm, v svojo sedanjo službo sem bila sprejeta, ko sem bila še na porodniški. Velika sreča, vem. Kot vsi ostali prijavitelji sem šla skozi postopek ocenjevanja kvalifikacij, na koncu sem za en članek nesla “konkurenta”. Čez dobro leto smo se pri nekem predmetu pogovarjali o etičnih načelih in kodeksu raziskovalcev in podobnem leporečenju, nakar profesor mimogrede namigne, da so mene denimo zaposlili kljub temu, da sem bila na porodniški, česar sicer z drugimi besedami: noben živ bog na tem kapitalističnem svetu ne bi naredil … Tako da morda sem jaz tam na oddelku kvotna mlada mamica, ki dokazujem, da niso diskriminatorni do nas in vseh potencialnih mamic … hm.

    • alcessa

      Mogoče. Kot vedno pa ima tudi to svoje dobre strani: kot taka z dobrim zgledom mogoče odpiraš vrata drugim, nekvotnim mamicam. Čisto verjetno je tudi, da so tvojemu profesionalnemu profilu želeli dati možnost, zakaj ne.

  • Techka

    Se ti je kdaj pripetilo, da so te opravljali, ker so mislili, da ne razumeš?

    • alcessa

      Ne😯 … Enkrat smo bili nekje pri LJ na pikniku, študentarija, pa smo jedli palačinke in sem si nabasala nutele na tisto tanko testo, da je kar škripalo. Slišim nekoga, kako v ozadju komentira, da “tale pa veliko poje”, ampak se mi zdi, da je bilo zraven tudi malce občudovanja …

      Pa tebi?

  • Techka

    Da bi prav mene opravljali, ne. Mi je bilo pa prav smešno, ko sva v NY sedela na podzemni in začne ena Slovenka razlagati drugi: “kako ima pa tista gospa tam nesorazmeren obraz.” Midva sva se seveda komaj zadrževala. In ko sva odhajala, sva prijazno pozdravila z “nasvidenje”. In potem je tista gospa zardela, se spraševala kako to, da se sredi NY srečamo Slovenci, ampak več kot očitno ji je pa bilo nerodno. Še dober da ni začela opravljati naju… HA HA HA!

