Finta ali dve. Ker ga cenim :-)

Ne vem, kako je možno, da imata dva podobna človeka tako različne spomine na določena živila:

“Ful finega okusa je, pa malce drugačna. Fajn zadeva.” mu pripovedujem, medtem ko on odkimava:

“Sluzasta, neprijetnega okusa, ljek.”

Nakar je treba razčistiti, da jaz govorim o jedeh iz ajdove moke, on pa o ajdovi kaši. Vseeno mi kar zmanjka poguma, da bi predlagala, da naredim, na primer … ajdove palačinke.

Nič, lepega dne zamešam testo in naredim neke vrste polpete, ki jih položim na tahin in jim dodam pražena bučna semena in rezine kozjega sira. Pred kosilom nič ne omenim, iz česa so polpeti , dokler ne požanjem dvignjene obrvi in navdušenega izraza (vsaj zdi se mi tak) na obrazu.

Hujjjj …

(na mojem krožniku je tudi jedilni kvas – krasna zadeva)

Odkar sem v Wikipedii prebrala, da jajca in mlečni izdelki slabo vplivajo na črpanje železa iz hrane, da pa vitamin C odpravi vse težave in železo v njegovi prisotnosti menda kar oddrvi mimo tečnega mleka in jajc in se združi z našimi organizmi, sem pri kosilu začela dodajati morebitne vire vitamina C tudi, ko pravzaprav nimam pojma, ali glavna jed sploh vsebuje železo. Na sliki je koromač, za katerega nisem šla preverjat, ali ima železo, skupaj s korenjem in paradižnikom, za katera ne poznam vsebnosti vitamina C.

Lahko mi pa verjamete, da dobro surovo korenje RES paše h koromaču z belim tofujem, sojino smetano in timijanom. RES.


4 responses to “Finta ali dve. Ker ga cenim :-)

  • http://tinasurfazavas.blogspot.com/

    Aha za to je fino solato okisat z limono. Pa ne pit kave z mlekom takoj po kosilu🙂. Sam za jajca mi pa ni jasn, saj je rumenjak vir železa!

    • alcessa

      Ja, razen če imaš preveč želodčne kisline, v tem primeru so ti limone, kis ipd. tabu🙂 Kavo pa res pijem samo za zajtrk …
      BTW, sem šla pogledat koromač: korenina ni slavna po vsebnosti železa, imajo pa zeleni deli …. vitamin C😆

      (tisti kvas vsebuje vse žive B-vitamine, mimogrede. :–) Ampak jem ga izključno zato, ker mi paše okus. V resnici sem namreč nesramno zdrava🙂 )

  • http://tinasurfazavas.blogspot.com/

    Ja jaz si tud kvas pripravljam, pa shranim v hladilnik in pol po žličkah jem. Mi je pa trenutno Chia najljubši nadomestek za B vitamine. Aja pa jaz tud moejga ne morem prepričat v ajdine izdelke. Bom probala s polpeti😉 .
    Namesto limone pa pol papriko v solato pa maš C vitamin🙂. Ampak kolikor jaz spremljam tvojo kulinariko, ti ničesar ne manjka.

    • alcessa

      Ja, papriko ali kar koli drugega … Menda potrebna količina ni ravno neverjetno velika, tako da … Mal sem nova na tem področju – to z železom in mlekom sem prebrala šele pred par tedni😳

      Kvas: jaz futram kar kosmiče

      Včasih se sprašujem, ali za tradicionalna kosila/jedi (nekatera od njih) ne velja, da imajo uravnovešeno delovanje vseh potrebnih snovi in so zato tako … tradicionalna. Na primer azijski humus je idealen (stročnice/sezam, limona in suhi peteršilj/in ali koriander (železo!). Pa nekje sem brala, da je špinača s pirejem in jajcem tudi zdrava🙂
      (Kakor koli, sama jo zdaj delam s sojino smetano in tofujem … )
      Kaj pa vem: mogoče je juha, krompir, zrezek in solata tudi idealna hrana (kot kombinacija)?

