This blog will be kidnapped till tomorrow 2

STRAFTHEORIEN:

1. absolute Straftheorie vs. relative Straftheorien

1. ABSOLUTE STRAFTHEORIE

begangene Tat -> Grund für Strafe (GERECHTIGKEIT als Grundwert)

(Ausgleich des Handlungsübels durch Leidensübel AKA Milo za žajfo -> Vergeltungstheorie (Žajfo samo za milo in nič drugega) AKA Gerechtigkeitstheorie / Kernstrafrecht (nur Rechtsverletzungen (Verletzungen subjektiver Rechte zählen))

Pomembneži:

KANT: Strafgesetz ist ein kategorischer Imperativ, Strafe muss sein, um der Gerechtigkeit auf Erden willen. Recht = Summe der Bedingungen, die erfüllt sein müssen, damit individuelle Freiheiten erhalten bleiben können (“ne stori drugemu tega, česar nočeš, da bi drugi storili tebi” -> za to so potrebna pravila).

HEGEL: die Rechtsordnung = der allgemeine Wille, der besondere Wille des Verbrechers in Form der Rechtsverletzung wird durch die Strafe negiert und in der sittlichen Überlegenheit der Gemeinschaft aufgehoben. HUI, skupnost je torej moralno na višjem piedestalu kot grešen posameznik? Fajn bi blo …

Kazen = negiranje sistema zlikovčeve negacije prava, torej negacija negacije, kar pa ne pomeni povratka v izhodiščno stanje: In der Negation der Negation wird der Ur-Zustand aufgehoben, das Recht steht plötzlich ein bisschen veredelter da, denn es hat sich im Kampf gegen das Unrecht bewährt.

Kršitev zakona => ponovna vzpostavitev prava na višjem nivoju (obranjeno pravo, ki se obnese)

Verbrecher = ernstzunehmender Gegenpol des Rechts, der durch die Strafe als willens- und vernunftbegabtes Wesen geehrt wird.

Hujjjj, Hegel müsste man sein!🙂

2. RELATIVE STRAFTHEORIE (ZWECKMÄSSIGKEIT als Grundwert)

2.1. Generalpräventive Theorie

Pametnjakoviči:

FEUERBACH:

2.1.1. NEGATIVE Generalpräventionslehre (samo strašijo s kaznijo)

Strafe = Mittel der Abschreckung potentieller anderer Straftäter (aka folk vseeno ni tako plemenit, zato ga je treba vnaprej malce prestrašiti in statuirati ekzempel)

Strafdrohung soll Gegenmotive einpflanzen – gegen Lust auf Straftat (Neutralisierung der zur Tat drängenden Motive, psychologische Zwangstheorie) = kein Problem für individuelle Freiheit, denn jeder ist nach wie vor frei, sich dennoch für eine Straftat zu entscheiden.

Verhängung der Strafe = lediglich Beweis für die Ernsthaftigkeit der Strafdrohung (aka starši, ki grozijo, morajo kdaj tudi ukrepati, drugači se mulci ne bojijo zganjati grdobij)

2.1.2. POSITIVE Generalpräventionslehre

Strafrecht soll das Rechtsbewusstsein der Bevölkerung stabilisieren -> Strafdrohung stabilisiert das Normbewusstsein, Strafverhängung erzeugt Kontrastbewusstsein gegenüber dem Normbrecher (vzgoja prebivalstva s palico in demonstracijo načina uporabe palice). In kaj je z nedolžnimi kršitelji?

2.2. Spezialpräventive Theorie

Vpadljiveži:

VON LISZT:

Strafe soll den individuellen Täter an weiteren Straftaten hindern. Zweckgedanke ist der eigentliche Träger des rechtlichen Fortschritts: die richtige Strafe ist die notwendige Strafe. Man bestraft nicht die Tat, man erzieht nicht die Bevölkerung, sondern man bestraft einfach nur den Täter. Und zwar:

1. storilca, ki ga ni treba prevzgojiti in poboljšati

2. storilca, ki se je sposoben poboljšati

3. storilca, ki je nepoboljšljiv

In kazen naj ga ovira pri naslednjem dejanju.

Grundlagen der individuellen Prognose sind statistische Daten. Ausnahmen bezahlen für die Regel. Und man könnte theoretisch gefährliche Menschen gleich “behandeln”, bevor sie überhaupt irgendwas begehen (in dubio pro reo je torej za neumne). O-ou … A so potem v tretjem rajhu pridno delali kataloge potencialno nevarnih, ki bi jih bilo najbolje prevzgojiti oz. kaznovati že vnaprej?

 

VEREINIGUNGSTHEORIEN

Sind beliebige Kombinationen der vorgenannten Theorien, wobei ein Strafzweck überwiegt (Hauptstrafzweck).

Gebräuchlich -> STADIENtheorie.

Gesetzgeber stellt die strafrechtlichen Normen auf und legt die Strafandrohungen fest (GENERALPRÄVENTIV). Das Gerichtsurteil soll sich an der Tat orientieren (ABSOLUT), die Vollstreckung der Strafe soll den Täter an weiteren Taten hindern (SPEZIALPRÄVENTIV).

Diese Antinomie der Strafzwecke ist durchaus problematisch.

NÜTZLICHE SCHLUSSFOLGERUNG: Eine Strafnorm soll nur dann eingeführt werden, wenn sie GERECHT ist, außerdem auch ZWECKMÄSSIG und wenn sie RECHTSSTAATLICHE Anforderungen erfüllt.

Strafrechtlicher Gesetzlichkeitsgrundsatz: BGB & StGB -> NULLUM CRIMEN, NULLA POENA SINE LEGE

(Feuerbach)


7 responses to “This blog will be kidnapped till tomorrow 2

  • Techka

    Si imela danes izpit? Kako je šlo?🙂

    • alcessa

      Ne vem – kar v redu, ma težko rečem kaj natančnega, ker so bila vprašanja v precejšnji meri … ma zafrknjena in ne vem, kje sem delala napake in kje ne🙂 Živi bili, pa videli. Občutek je v redu.
      Sem pa med izpitom pogruntala, da sem res džanki: ful mi je pasalo biti tam …

  • Techka

    Ja, piflarka ta-prava potem, al kako?🙂 Sej je prov, da vas je nekaj tudi takih na svetu.

    • alcessa

      To tudi,🙂 čeprav bolj v smislu, da neskončno rada pridobivam nove informacije in preverjam svoje znanje, veliko manj časa pa uporabim za učenje na pamet, kar mi je pri izpitu malce škodilo (ker se nisem spomnila, kateri od vseh teh pomembnih tipov je dal tisto neskončno pomembno izjavo, ker so me zanimale izjave, ne pa tipi).

      Stvar je veliko, veliko hujša …. Sem tako zelo stara, da je v mojem ranem otroštvu v vzhodni provinci šola predstavljala neverjetno doživetje in učinkovito sredstvo pred splošnim nedogajanjem in dolgčasom …😳 (No, razen igre pred blokom, pomaganja stari mami na kmetiji in kupa knjig.) Tudi v tem malem mestu bi se človek zelo dolgočasil, če bi imel preveč prostega časa (za klube z alter glasbo sem prestara …), zato me učenje spet rešuje in vnaša malce razburljivosti … Ja, res sem stara😀

      • Techka

        Draga alcessa, star si, kolikor se starega počutiš. In iz tvojih zapisov na tem blogu si zame prava mladenka!🙂

        Branje in pridobivanje informacij v mladosti pa je meni tudi ustrezalo. Potem, npr. v gimnaziji, pa ne več tok. Na faxu me je zanimalo vse drugo čtivo bolj, kot tisto kar bi me dejansko moralo zanimati, čeprav predavanja sem pa rada poslušala. Zdaj bi pa spet rada brala, pa mi malček zaenkrat ne dopušča, ko pa zvečer zaspi, pa zaspim najraje tudi jaz. Ampak še kak mesec ali dva, potem pa bodo spet knjige na vrsti.🙂

  • Bimbo

    Sorči, ker z željo po uspešnem opravljanju izpita zamujam. A naj vseeno velja: srečno!

    • alcessa

      Ni hudega, Bimbo: glede na to, da vse kaže, da bom vsako leto uspela naštudirati 2 predmeta in šla delat 2 izpita in bi torej študij končala čez neverjetnih 10 let, se me boste še naveličali …:-)

      Hvala.

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