Za dobroto je treba … trpeti!

testo(karpalni – levo in desno! 15 minut)

kriz(urezano v križ, potem skorajšnje razčetverjenje)

puter(pol kile holesterola, kdor koli?)

zlozenka(Zlagaj, valjaj, zlagaj, valjaj, zlagaj, valjaj, zlagaj, valjaj, zlagaj, valjaj, zlagaj, valjaj, zlagaj, valjaj, zlagaj, valjaj, konec. Sedi, sine.)

pekac(živi bili, pa videli😯 …😯 …😯 )

gotov je(gotof je!)

Aja, če ne veste, kaj ste ravnokar prebrali in videli: Chefica Kruhinvinova mi je izdala, kako se delajo volovončki. Iz Chefovega paf dedija. No: vol-au-vents iz puff pastry, če že morate.

Naj vam izdam skrivnost? Tole testo je okusnejše od vseh, ki sva jih kdaj kupila. Majke mi. Edina avtorska poteza, ki sem si jo dovolila, je bila gladka pirina moka namesto pšenične. In ker je bilo maslo na začetku premehko, sem res valjala in zlagala osemkrat, dokler ni nehalo uhajati iz testa.

Ma se je splačalo. Hvala, Chefica!


17 responses to “Za dobroto je treba … trpeti!

  • jagodka

    Nauk zgodbe: Umetniki morajo trpeti, tako kot paf dedi?:)

    Gotofi volovončki so pa videti slastni. Kot da bi bilo pol kile holesterola not, hihi.

    • alcessa

      Ja, pol kile je vedno dober znak🙂 (res so dobri: kupljenega pečenega listnatega testa ne bi grickala kar tako (brez začimb ipd.), tale poskusni volovonček pa niti z jajcem ni bil premazan, pa je res slasten kar sam po sebi)

  • jagodka

    Ma ne vem, jaz sem nora tudi na kupljeno sveže pečeno listnato testo, ampak samo dokler je še toplo. Je pa vrag, da ne smem več glutena, tako da okus v bistvu le sanjam. Ampak ste me prepričali: mislim, da bom od sedaj naprej sanjala le še okus domačega listnatega testa v obliki volovončkov – čudovito so ti uspeli!

    • alcessa

      No, tebi odsvetujem, da naslov zapisa vzameš preveč resno …🙂 Obstaja kakšna vrsta moke brez glutena, ki bi jo lahko vsaj poskusila uporabiti?

      • jagodka

        Problem je, da ima druga moka tudi drugačen okus in to nikakor ni okus listnatega testa, kot ga sanjam, četudi bi mi oblika uspela – pa mi še ni;) Trenutno preiskušam ponarejanje krhkega testa in se tolažim z jabolčnimi pitami: itak je njihovo bistvo v jabolkih in cimetu, tako da čisto pravi okus testa ni tako bistven. Kadar si bom pa zaželela česa listnatega, pa pridem na tvoj blog … Trpeti, haha

        • alcessa

          Oh, kaj pa vem🙂 Misliš? … moje najljubše palačinke so s čičerikino moko in tudi tole zgoraj ni bela pirina moka, temveč polnozrnata z odstranjenimi grobimi delci … Bi rekla, da se mokaste eskapade splačajo🙂, je pa res, da so okusi različni.
          Moj blog kot podlaga za trpljenje … hmmm🙂

        • Nika

          Hej, jagodka!
          Tudi jaz sem glutensko izzvana: sama se še nisem lotila delati listnatega testa (zaradi okusa in v izogib potencialnemu razočaranju), je pa mogoče dobiti listnato testo v zamrzovalniku v Sparu (glej pri morskih zadevah, ni logike…) ali pa v Lincerju (odsvetujem, ni dobro). Lp.

  • chefica

    bravooo!!! in to iz nule, z izdelavo lastnega testa vred! in zgledajo tut super! in sploh niso postrani! kaj se je pa noter vsedlo in s pokrovom zakrilo?

  • Tamalamala

    Vau! Tole me je pa prav motiviralo, da še sama poskusim. Do zdaj se mi je izdelava listnatega testa zdela tako hudo komplicirana reč, da nisem niti razmišljala, da bi lahko to naredila doma. In posledično nisem nikoli iskala recepta. Če je pa tista rolca v trgovini tako poceni. Samo sestavin ne smem prebrat …

    • alcessa

      Pred kratkim me je dragi vprašal, ali se mi zdi, da ima kupljeno testo malce čuden zadah … in ga je res imelo, ker je rok že potekel. Sem vseeno šla prebrat sestavine in odločitev je padla: kar sama ga bova delala.
      Ker je domače zelo okusno, niti nimava posebne potrebe po velikih količinah (poleg tega, da pri nas doma maščobe čislamo bolj kot veliko večino ogljikovih hidratov) in tudi ne prepogosti pripravi (3/4 testa sem zamrznila, da bo dragi ob nedeljah kaj sčaral), zato se je vsekakor splačalo.
      Pa ne samo to: ful sem uživala v mesenju in valjanju😀

  • Tamalamala

    Res vzpodbudno. Definitivno sprobam🙂 Pa še mal bom očitno fitnesirala zravn😉

  • Techka

    Tudi jaz bom poiskusila…samo da se pozdravi zapestje, ker je očitno veliko gnetenja in valjanja.🙂 Od vseh mogočih testov, samo še listnatega nisem nikoli niti probala narediti, tako da je zdaj pravi čas – ko si pokazala dokaj enostaven recept.

  • jana zf

    Uau!O_o Tukaj zgleda tako preprosto, da … no, ne vem, če se bom lotila, se pa mogoče ne bom več tako “bala” tega …😉

    • alcessa

      Vsak posamezni korak je preprost in tudi zadovoljstvo med izdelavo je veliko (kot mulka sem se tudi grebla, da bi mesila testo ipd.), je pa res, da se kupljeno testo (zaenkrat) dvigne še višje in da sva izdelala tudi nekaj poševnih vol-au-stolpov v Pisi. Testo sem v glavnem naredila za dragega in dragi pravi, da ga bo kdaj poskusil narediti tudi on in da sva s kupovanjem listnatega testa opravila, razen v primerih nuje, ko res ni časa mesiti.

  • napo

    complimenti! no, ta feeling ponosa, ko nekaj, kar se zdi od večno štacunski produkt narediš sam, je ta filing pravomoškosti🙂 … samo še en tip za naprej, ker praviš, da ti je nagajalo ven iz testa mezeče maslo: skušaj tisti cris-cros zarezati in razvaljati tako, da boš dobila en velik plus oz. križ … potem daš putr na srednji kvadrat, one štri pa položiš čez in zatisneš … tako putr že v prvem rolingu ostane bolj ali manj zaklenjen v svoj žep in ne leze toliko ven … samo naprej!

    • alcessa

      Pravomoškost, ja😆

      Vem, da na sliki tega ni videti, vendar je tisto bil tak križ, kot ga opisuješ – možno, da sem testo razvaljala preveč na tanko, še bolj možno pa je, da je bil puter premehek, ker sem ga segrevala na sobni temperaturi na radiatorju😳 Uhajati je začel šele pozneje, eno rundo pred dajanjem v hladilnik in po 30 minutah v hladilniku – mogoče tudi pirina polnozrnata moka ni enako “elastična” kot bela pšenična. Vsekakor se nisem dala in sem trosila moko na podlago, dokler ni nehalo curljati in packati …

