Kruh z olivami in rožmarinom

Enostavno morala sem. Poskusiti to idejo. Mediteranski pridih je vendarle krasna ideja, tudi če nisi s Primorske🙂 (gre torej za poklon Primorcem, našim in njihovim, na moj način)

Osnovni recept za kruh:

500 g polnozrnate pšenične moke

150 g mešanice lanenih semen in sezama

500 ml tople vode

kocka kvasa

žlička soli

žlička sladkorja

Olivni del:

manjši kozarec rdečih oliv kalamata

malce sušenih paradižnikov

olivno olje

4 vejice svežega rožmarina

5 žlic trdega nastrganega sira

malce črnega popra

KRUH:

V omiljeno skledo damo moko in semena in naredimo jamico, v katero nalijemo vodo, v vodo nadrobimo kvas in dodamo sol ter sladkor. Profiji sedaj počakajo 10 do 15 minut, da se kvas prvič poigra s svojo okolico, jaz pa niti ne, temveč vse skupaj pomešam z žlico in nato še z gnetilkami mikserja.

Pokrijem, dam v hladno pečico (da mi ni napoti) in pustim 2 uri.

OLIVE:

Odstranila koščice iz oliv, z vejic potrgala listke rožmarina, naseckala malce suhega paradižnika in vse skupaj dala v … sekljalnik. Mlinček za zelenjavo. Kar koli mu že rečete. Dodala sem olivno olje po občutku in malce črnega popra. Naseckala in zadevo pustila stati v posodi od mašince ter počela druge stvari.

Čez dve uri sem testu za kruh z gnetilkami prignetila olivno maso in trdi sir, testo zlila na papir v srednje velikem pekaču in ga dala v pečico. Pečico sem vklopila na 200 in testo pustila, da tako še malce vzhaja in se speče. 60 minut naj traja njegova pot do kruha.

Ko sem ga vzela iz pečice, ga je bilo treba takoj vzeti iz pekača in odstraniti papir ter ga dati na rešetko, ker gre za bolj vlažno vrsto kruha, ki se začne potiti, če ni na zraku.

Potem sem trepetaje čakala, da se moj krušni eksperiment ohladi (kaj, če je preveč rožmarina? če bodo olive bridke? če bo preslan?😯 )

In prosim, ne mi hodit z oljčnim kruhom in oljčnim oljem, ker pri vas temu tako rečete. Pri nas v Prekmurju tudi rečemo tikvino olje, pa to nobenga ne zanima🙂

Rezultat? Všeč. Obema.

testo

fertik


14 responses to “Kruh z olivami in rožmarinom

  • Ruth

    Om nom nom nom. Kruh izgleda fantastično, recept se bere kot odlična kombinacija. Kar pa se olja tiče, bi ga še toplega namočila v domače bučno olje in se ga v nažirala do onemoglosti (z oljem ali brez).

  • alcessa

    Bučno olje je bilo za kosilo – na solati. Drugače pa krasna ideja! East meets west😀

  • Techka

    Frišn kruh je vsak ful dober.🙂
    Najbolj tist, še topu.🙂

  • kitty

    to pa moram sprobat, obozujem olivne kruhe ( in ne poznam nobenega pri nas, ki bi teku oljcno olje)

  • Nika

    Zanimiv preobrat vzgodbi… To mislim, da si olive in rožmarin kar zmlela. Ponavadi se oboje kar pusti narezano namanjše koščke (izkušeni dodamo še nekaj slastnega česna😉 za popolnost)…

    • alcessa

      Česen v kruh?😯 Predvidevam, da izkušeni česen daste tudi v kakav in palačinke …😈 (poznam tudi varianto z narezanimi koščki, iz pekarne, zmlela sem jih, ker bi bilo rezanje preveč dela (cel kozarec oliv), nisem pa mlela tako dolgo, da bi bila gladka masa, tako da je ostalo kar nekaj opaznih koščkov oliv in večjih listov rožmarina …

  • jana zf

    O uau! Lačna!🙂 In moji mogžani so čudno zatrokirali, kar voham rožmarin in olive in ohhh….
    Hvala za podrobna navodila, sprobam ob prvi priliki!😀

  • Nika

    Ja, prav zares, česen v kruh. Fenomenalno je! Naredi se tako, kot bi zvijal potičico, samo da namesto kakršnekoli druge file damo noter česen in maslo…

  • Nika

    Ha,ha, ha! Lajf si zasmrajamo na drugačne načine, smo pa nadvse kulinarično potešeni… (Usmrajanje deluje samo, če je s česnom okužen samo eden in potem z zadahom ustrahuje svoje bližnje. Če so vsi odišavljeni, se med sabo ne vohajo…🙂 )

    • alcessa

      Aja, seveda. No, v tem primeru nastradajo samo neudeleženi tretji, ja. Pa v skladu z ženskimi cajtngi vedno lahko zatrjujete, da se prehranjujete zdravo, kar tudi ne gre podcenjevati, dandanes.

  • Nika

    Jejžešna.

