Špargljeva juha … mmm

A kaj da jemo taki, ki nas v Parizu ni bilo mogoče kulinarično zadovoljiti?

Vse živo. Najprej sem naročila tri vrečke angleškega zelenjavnega čipsa:

Zwischenablage03

Potem sem naredila bazmati, kot prilogo pa koromač s hruškami in jabolki:

Zwischenablage04

Pa skrajni čas je bil za naslednjo špargljevo juho. Bi tudi ti?

Potrebuješ:

t.i. jušne šparglje, torej take, ki imajo pretrdo lupino za kaj drugega ali niso povsem brezhibni. Nama jih je biokmet za ne preveč denarja navrgel celo kilo, najbrž bi zadostovalo tudi veliko manj.

maslo, malce bele moke (vsakega po 2 žlici), 4 žlice smetane (npr. sojine)

sol, poper, sladkor, peteršilj

Priprava:

S špargljev odrežeš nekaj glavic (čisto pri vrhu, največ 10) in jih daš na stran. Šparglje narežeš na 5-centimetrske kose in jih daš kuhat v lonec vode (jaz sem vzela en liter za dve osebi), ki jo posoliš in pocukraš.

Ko voda s šparglji zavre, daš na majhno vročino in jih pustiš, da se kuhajo.

V drugem loncu raztopiš 2 zvrhani žlici masla in dodaš moko (2 poravnani žlici) ter pomešaš, da dobiš gladko zmes. Kuhljaš na majhnem ognju, vsake toliko pomešaš – ne sme biti grudic in zmes ne sme porjaveti (najbrž se ti ne bo zgodilo čisto nič od tega, ma kdobivedel).

Preveriš z vilico, ali so šparglji že kuhani. Če so, jih previdno malce razturaš s primernim mečkalnikom (jaz sem uporabila tisto luknjasto analogno zadevo za pire), ravno preveč se ti ne bodo dali, ker so že prestari in prežilavi, ma vseeno lahko poskusiš iz njih ročno iztisniti malce sredice za več okusa. Če ne gre, pač ne gre.

Nad lonec z maslom in moko daš cedilo in špargljev močnik precediš neposredno na belo prežganko (to je namreč zadeva iz moke in masla) v loncu. Dobro premešaš in dodaš smetano (jaz sem jo s paličnim mešalnikom, ma tudi če ne bi … če hočeš bolj kremno juho, rabiš več smetane), potem še tistih 10 špargljevih glavic in ščepec popra, na majhnem ognju pustiš še 5 minut.

V jušnik daš narezane peteršiljeve liste (še boljša je krebuljica) in čezenj naliješ juho. Postrežeš.

Moji šparglji so bili pretanki, premalo enakomerni in imeli so preveč trde lupine, zato sem jih samo narezala in na koncu vrgla v smeti. Seveda lahko za juho uporabiš tudi fine šparglje, ki jih olupiš, skuhaš po zgornjem navodilu, vodo uporabiš za juho, te pa postrežeš ločeno, po želji.

Midva sva nazadnje v juhi jedla tudi žličnike iz tistega polnozrnatega bučnega testa za njoke od zadnjič, saj jih je bilo treba porabiti. Mož je na juho potresel nastrgani sir, jaz pa jedilni kvas. Na koncu sva bila sita oba😀

Zwischenablage02

Danes sem nama naredila ogromno skledo ledenke s paradajzki češnjevci in bučnim oljem, zraven pa pečen kruh (torej v jajcih povaljane kose polnozrnatega kruha iz ponve) …🙂


2 responses to “Špargljeva juha … mmm

  • jana zf

    Ravno zadnjič sem ugotavljala, da sem se letos špargljev najedla v vseh agregatnih stanjih in se prav težko odločim, kaj mi je bilo najbolj všeč. Se mi zdi, da tisti čisto taprvi (zeleni, gojeni, ampak dokaj tanki), ki smo jih samo popekli na žaru. mmm🙂

    • alcessa

      Oh, na žaru? Kul ideja. Jaz se jih nisem prenajedla, ravno tako ne jagod🙂, imam pa zelo intenzivno fazo paradižnika in jabolk.

