Rženi kruh. Bilo mi je prvi put :-)

Kako gre tisto nespametno vraževerje? Če si nosečnica nečesa zaželi, to tudi mora dobiti, sicer se bo otrok rodil z materinim znamenjem v obliki želje?

Za trenutek odložim delo in se povprašam, čemu za vraga je podobno moje za novec moderne valute veliko materino znamenje, pa mi razen kosmatega dokaza moje požrešnosti nič ne pade na pamet.

Gremo dalje: vseeno nočem, da bi Janin otrok imel materino znamenje v obliki rženega kruha, zato bom napisala, kako sem ga spekla, ker si je to zaželela. Za materino znamenje v obliki črk ne odgovarjam!🙂


No, naj začnem z resničnim, povsem osebnim priznanjem: sem bolj lene narave.

Odkar sem našla en recept za kruh, ki očitno deluje, se ne trudim preveč z drugimi. Če bi mi v 21. stoletju kdo prišel težit, kaj vse da manjka mojemu kruhu, bi ga lepo poprosila, ali mi lahko obesi perilo, medtem ko jaz čečkam enačbe in pišem prevode. Hvala.

Na spletu najdemo prvo osnovno in najpomembnejše navodilo za rženi kruh: da bo dober in prebavljiv, poleg kvasa potrebujete Sauerteig. Evo, pa me že mečejo iz lenobe: kako neki se po slovensko reče Sauerteig? Saj veste: sourdough. A koga moti, če do nadaljnjega zadevi rečem – khm – kislo testo?😳 Saj sem vedela. No, pa gremo:

MOJ RECEPT ZA RŽENI KRUH

Odločila sem se, da bom bolj ko ne ignorirala navodila na vrečki s kislim testom v prahu in poskusila skoraj po svoje. Za svoj dojčefurski kruh sem torej vzela:

-500 g ržene moke,

-200 g polnozrnate pšenične moke,

– kakšne 3 žlice lanenega semena (ni bilo v receptu),

-1 kocko kvasa in

-1 vrečko suhega kislega testa, vse iz turgovine.

Poleg tega sem uporabila še

-2 žlički svoje specialne soli, ki je nora na gobe.

roggen zutaten

sol

Najprej sem v 100 ml tople vode (en deci) nadrobila kvas in ga pustila, da je naredil mehurčke.

kvas

V tem času sem zmešala obe moki, laneno seme, suho kislo testo in sol.

Moki sem dodala namočeni kvas in 500 ml tople vode ter vse skupaj z žlico zgnetla v homogeno packarijo. Potem sem z mešalnikom gnetla še 8 minut (tako je pisalo v receptu).

1 testo

Skledo sem pokrila in testo pustila kakih 90 minut (v receptu je pisalo najmanj 25). Potem sem ga še enkrat na kratko pregnetla in ker je še vedno sijal sonček, sem ga dala na sonce za 15 minut (v receptu je pisalo na 28 stopinj 30 minut). 

Takšno temeljito vzburjeno testo sem dala v dva manjša pekača (pri meni standard, da lahko en kruh zamrznem, če ga jeva prepočasi (saj veste: je brez konzervansov) in oba takoj dala na sredino v pečico. Pečico sem, kot vedno, vklopila na 200 stopinj, naštelala časovnik na eno uro in šla študirat.

Rezultat?

Če vam povem, da sem si ta kos dobesedno odtrgala od ust, da ga vsaj enkrat pofotkam, preden izgine?😳

kruh

Kakršen koli recept boste izbrali: rženi kruh je ZAKON!


13 responses to “Rženi kruh. Bilo mi je prvi put :-)

