Coincidental art. Hidden art. Dead art.

lampe

knjiga

kaefer


10 responses to “Coincidental art. Hidden art. Dead art.

  • Techka

    Hroščki…en naš jamar jih zbira. Ampak, teli na tvoji sliki so pisani, on pa same take (meni) nezanimive in brez pisanih barv…

    • alcessa

      Tile so iz naravoslovnega muzeja v Karlsruheju … po moje je zbirka ZELO stara in nekdo jo je imel VELIKO časa (in dnarja) oblikovati (na sliki je samo izsek, nisem objavila celega panoja).

      Res pa ne štekam, zakaj bi bilo treba zbirati hrošče?🙂 To me spominja na stare čase, ko so ornitologi ptice najprej ustrelili, jih nagačili in šele nato gledali …😆

      • Bimbo

        Ne da mi miru vprašanje, koliko let je ZELO staro, ker mi ne da miru vprašanje, kako so hroščki lahko še vedno tako živopisani, če so že desetletja (?) mrtvi.

        • alcessa

          O, dobro vprašanje. Pri pisanju odgovora sem vedela le to: del zbirke je zgodovinskega pomena, ta pa se še vedno dopolnjuje – kaj več pa tudi na strani muzeja ne razkrijejo: http://www.smnk.de/sammlungen/entomologie/kaefer/
          Na razstavi sami pa pokažejo samo take živopisane, mogoče imajo v kakšnih predalih skrite kakšne bolj blede … Pa če pomisliš, da so včasih močna barvila izdelovali tudi iz takšnih majhnih živalic (šelak) … mogoče pa so ZELO obstojna?

          EDIT: na njihovi strani (http://www.smnk.de/sammlungen/entomologie/?S=sikwmsymceudnx) piše še, da je cela zbirka insektov deloma zelo stara (18/19 stol.), ne vem pa, ali sem na razstavi prebrala, da so tile pisani strički tudi stari ali ne – je že kar nekaj časa od obiska muzeja…

          • Bimbo

            Ja, prav obstojnost teh barv me muči. Najbrž je bila zbirka kar dobro zaščitena pred sončno svetlobo. Le kakšne bi bile te barve, če bi bili žužki izpostavljeni neki normalni dozi dnevne svetlobe?

            Šelak ni močno barvilo ampak naraven lak. O tem sem se dal poučiti na nekakšnem sejmu starinarjev v Piranu. Tam so mi razložili, kako mukotrpno delo je delo z njim, saj je treba za trajno in lepo polituro pohištva nanesti množico tankih slojev.

            Žužkasto barvilo je npr. karmin.
            http://de.wikipedia.org/wiki/Schildl%C3%A4use#Schildl.C3.A4use_als_Farbstoff

            • alcessa

              True (šelak – zamenjala sem uši).
              Ja, hrošči niso preveč izpostavljeni svetlobi, tako kot vse druge zadeve ne. Obstaja možnost, da zbirka obsega tudi kakšne “mlajše” (čeprav se mi res zdi, da sem nekje v muzeju brala o zelo starih), vendar je tudi že kar nekaj let, ko sem jih videla prvič (in pri tej sliki drugič, menda letos)

  • Irena Van Kampen - Žagar

    Nadvse zanimiva trojka. Food for thought. Pri meni doma je veliko naključne umetnosti. Približno enkrat na teden. Mrtve na srečo ne.

  • Sartenada

    I love the last photo.

