Kukurčna zlejvanka. No: koruzna torta. Za kosilo. Brez glutena.

Malce čuden občutek je že, če pripravljaš hrano, ob kateri si odraščal, pa ti je nekoč nekje padla z radarja in to je bilo to.

Kukurčna zlejvanka ni samo ena, koruznih zlevank je več: nesladka, sladka in sladka z jabolki. Recepte lahko ponajdisijite, jaz bi vam samo predstavila svoje današnje kosilo, pri katerem sem iz (skoraj) testa za kukurčno zlejvanko naredila koruzno torto brez cukra in z malce soli, da je bila nevtralnega, koruznega okusa.

Potem pa sem na mizo nabasala vse, kar bi lahko pasalo zraven. Slane (sir, skuto, bučno olje, tahin, ohrovtov pesto, dušene šampinjone …) in sladke (marmelado, kikirikijevo maslo, med …) priloge.

Včasih demokracija pomeni, da človek je skoraj to, kar mu paše, ali pa vsaj po želenem vrstnem redu (slano – sladko ali sladko – slano). Aja, pa če koga moti moj neznosno liberalen, odrasel odnos do hrane, naj mi javi naslov, kamor naj se prislikam za šeškanje😈.

Za 2 osebi sem vzela:

– 200 g koruzne moke plus vrečko pecilnega praška

– poravnano žličko soli

– pribl. 200 do 250 ml polnomastnega mleka (dodati je treba toliko, da dobimo maso, malce gostejšo od tiste za palačinke)

– 2 jajci

Vklopila sem pečico na 200 stopinj.

Moki, pecilnem prašku in soli sem dodala 2 jajci in polovico mleka, zmiksala z mikserjem, potem pa sem po občutku dodajala mleko.

Pekač (za torto) sem premazala z oljem in ga potresla s čičerikino moko. Lahko bi bila vzela tudi koruzno moko ali koruzni zdrob. Isto velja za testo samo: tudi koruzni zdrob in čičerikina moka sta dobra ideja.

Na 200 stopinjah sem zadevo pekla tako dolgo, dokler se ni opazno dvignila, sledila je peka na 170 stopinj, skupaj torej 30 minut – ker je bila to debela plast testa. Zlejvanke se sicer nalije za prst debelo in peče med 20 in 30 minut (preskus s trebozobcem🙂 )

testo

pekac

torta

torta 2

torta 3


6 responses to “Kukurčna zlejvanka. No: koruzna torta. Za kosilo. Brez glutena.

  • Nika

    Zanimivo. Ne poznam prav dobro kuhinje iz kokošje glave. A je to v bistvu nekakšen kruh? Veš kaj me še zanima: kaj so to dodoli (gospa dodo zagotovo ve :))in kako se jih pripravi?

    • alcessa

      Ne, to bi morala biti malce gostejša, velika palačinka iz štirioglatega pekača, ker pa sem na moko za dve osebi dala celo vrečko pecilnega in samo 2 jajci, je zadeva postala bolj suha in tortasta🙂 Aja, nekateri dajo še kislo smetano noter, jaz pa je ne uporabljam in je nimam.

      BTW, postreže se z lipovim čajem s šnopcem. V očesu kokoši.

      Dödoli … pa najbrž niso zate, razen če vzameš hm: riževo moko? So pa res ena taka ta prava prekmurska jed, ki se je je pametno čim prej odvaditi😆 -> V loncu kuhaš cel olupljen krompir z moko, tako da dobiš relativno trden krompirjev močnik, ko zadevo zmečkaš. Potem na svinjski masti prepražiš rezine čebule z nekaj žlicami kisle smetane, lahko dodaš še ocvirke. Na krožnik z veliko žlico nadevaš kupčke krompirjeve mase, ko maš dovolj, preliješ z mastjo s čebulo, smetano in ocvirki. Globoko vdihneš in zadevo zabrišeš v smeti😆 in greš pojest … jogurt.

  • Nika

    O, je…. , kaj takega!
    Sem si predstavljala, da so to mogoče nekakšni njokci, mogoče s kakšnim bučnim oljem ali kaj takega. Sploh je čudno, ker so kao dodoli (množina nečesa posamičnega na krožniku), ne pa en velik masten žmitek…
    Tudi zlejvanka je malo čudna reč, ne da ne. Ob naslovu sem si predstavljala, da narediš koruzno testo, ki ga mogoče zliješ v kakšno olje in ocvreš. Ne, pa ne v kurji glavi… he, he…

    • alcessa

      Njoki, ocvrtki … to je hrana za bolj fine ljudi😀 Ma ne, se pozna, da je bila pred modernim kmetijstvom na tem področju precejšnja revščina in da je folk vedno ful garal, pa so potem res rabili veliko hrane in več je je bilo, več se je jedlo in tudi kombiniralo. Dödoli so res tipičen primer tega načela: sestavine so same po sebi preproste, ma ko jih daš skupaj, je jed ubitačno nasitna🙂 Po moje se množina nanaša na več gmot krompirja, ki jih lahko narediš z žlico. Aja, pa pozabila sem povedati, da poleg prelivanja res obstaja varianta, ko krompirjevo maso z žlico daješ v ponev z mastjo (čebulo itd) in jih ocvreš.

  • Nika

    Hvala za recepte. Dudeke bom verjetno res preskočila, zlitine pa ne.

    • alcessa

      Predlagam, da poskusiš najti svojo lastno kombinacijo sestavin, če se ti da eksperimentirati, ali pa pogledaš, kaj sem polinkala zgoraj … Ravnokar sem pojedla še zadnji košček in se mi zdi, da sem naredila bolj kruh kot zlevanko, kar je seveda primerno za kombiniranje z vsem živim, ni pa čisto originalna zadeva. Pa čičerikino moko priporočam, če še nisi poskusila – nekateri je ne marajo, meni pa je izvrstna.

      Aja, pa še eno zadevo imam v rokavu, enkrat pozneje …

