3 kulinarična presenečenja

Pa ker se ravnokar na vso moč naslajam nad Janino sliko … ni najbolj prijazno od mene, da vam za razliko od nje prikrivam 3 prehrambena odkritja, ki so mi polepšala lajf, ne da?

1. Halva

Nisem si mogla pomagati: ko sem ugotovila, da blogerja na Vedski kuhariji znata kuhati BREZ česna in čebule, sem to pač morala izrecno navesti na blogroli. Nekaj mi pravi, da bom od njiju dobila kar nekaj vznemirljivih receptov, preverjeno čudovit je tudi na primer ta za jabolčno halvo. Recept sem kar prevzela, s to razliko, da sem uporabila 1 jabolko in 1 zamrznjeno zalogo lanskih sliv, pri nas obvezen polnozrnati pirin zdrob in več sladkorja kot vedska junaka🙂 Iz vsega srca priporočam: krasna sladica, ki se v kozarcih v hladilniku drži najmanj 2 tedna (mogoče bi se tudi dlje, ma sem jo včeraj pojedla)!

2. Domača čokolada

Obvezno hvaljenje pred začetkom razkrivanja recepta: čokolade ne maram. No, nisem fenica čokolade iz trgovine, sem pa porabila precej časa, da izdelam domači recept, ki nama bo všeč. Zadeva je veganska in brez glutena in kar je še lepih imen, ker pa verjamem v bio-individualnost, to ni pomembno.Pomemben je okus.

2 uri sem namakala skodelico indijskih oreškov in 2 skodelici narezanih datljev (svežih ni bilo na voljo, pa morajo biti mehki). Voda do roba skodelic, v obeh primerih.

V sekljalniku sem najprej oreške skupaj z njihovo vodo mlela tako dolgo, da je nastala smetana, potem sem dodala datlje z vodo in mlela. Mlela. Sekljala. Dodala malce vode. Mašinca je malce potarnala, mičken je zasmrdelo, zato sem nehala in se vrnila čez 30 minut. Dodala sem pol skodelice kakava in kokosovo olje (pri prvi čokoladi evah; 3 žličke)/kokosovo mleko (naslednjič; 1 skodelico), deluje tudi opcija s sojino smetano. Ali samo z vodo. Meni je najbolj všeč kokos, vendar kokosovo moko odsvetujem, ker je v povprečni mašinci najbrž ni mogoče zmleti do gladke mase.
Potem pa: v hladilnik, še prej pa v usta (Nekdo pač mora polizati počokoladnjeno posodo!). V hladilniku zdrži kar nekaj časa, vendar sem večino čokolade zamrznila, ker sem je naredila preveč in da se kokosovo mleko ne izpridi. Tudi zamrznjena je preverjeno krasna. Ah in: vrstni red dodajanja sestavin v mašinco seveda ni pomemben, to je samo povzetek mojega. Moja strojna madam večino časa potrebuje dovolj vlage za mletje do gladkega, zato s tekočino ne  šparam. Kdor se boji maščobe, lahko čokolado naredi samo z vodo, oreški sami najbrž že vsebujejo dovolj olja, da bo kljub temu slastna.

Naslednjič? Čokolada z začimbami, seveda (črni poper? kardamom? cimet? vanilija? hmmm…🙂 ).

3. Ultrazrnati, sanjsko dober kruh

Recept sem našla na Stern.de, kjer je eden od novinarjev, Derik Meinköhn, sprejel izziv in se 60 dni prehranjeval vegansko. V Nemčiji namreč živi in deluje najmanj en slaven, mišičast veganski kuhar, Attila Hildmann, in Derik Meinköhn si je pri kuhanju pomagal z njegovo knjigo (ali knjigami). Ker vem, da so vegani pravi mojstri dobrih receptov, sem šla preverit zgoraj omenjeni recept za kruh. Resda nimam pojma, kakšen je neveganski kruh, ma ker je bil ta recept objavljen v rubriki tega 60-dnevnega veganskega izziva, to pač moram navesti.
Kakor koli že: majke mi, da je več kot izvrsten!

– 1 skodelica sončničnih zrn
– 0,5 skodelice lanenega semena
– 0,5 skodelice mandljev ali lešnikov (moji so bili drobni koščki)
– 1,5 skodelice ovsenih kosmičev
– 2 žlici semen chia
– 4 žlice luščin semen indijskega trpotca (just do it)
– 1 žlička soli
– 1 žlica javorovega sirupa (yes, really)
– 3 žlice staljenega kokosovega olja (naslednjič probam olivca)
– 1,5 skodelice vode

V pekaču zmešajte suhe sestavine, v drugi posodi zmešajte mokre sestavine in jih prelijte čez suhe v pekaču ter temeljito premešajte. Vse skupaj pustite stati najmanj 2 uri do 1 dneva. 

Pečico segrejte na 180 stopinj in kruh pecite 20-30 minut. Potem ga vzemite iz pekača in ga na rešetki pecite še 30 do 40 minut. Pred rezanjem se kruh mora obvezno ohladiti.

Najpozneje v soboto ga bom ponovno naredila, da ga lahko v nedeljo vzameva v hribe. Zanimivo je tudi, da je tako zelo dober, da človek komaj lahko neha jesti, po drugi strani pa v pravem trenutku začutim, da sem sita in ga potem končno pustim na miru🙂

Aja, zakaj da ni fotk: ker sem že vse pojedla?😆

Pa še to: po 60 dneh se je prijatelj Derik odločil, da bo ostal vegan. Najbrž tudi njegovi neveganski otroci niso nezadovoljni.


2 responses to “3 kulinarična presenečenja

  • jana zf

    Bi prisegla na svoje paradižnike, da sem že oddala en komentar … no kakor koli, predivno! Že bere se slinocedeče, tako da še dobro, da ni fotk zraven! Prvo je ful huda ideja, na katero sem že malo pozabila (ko je bila starejša mala sem ji stalno take večerje delala!), drugo je … uh, tretje pa kar malo neverjetno (kje je moka??!), ampak ti verjamem, seveda!😉 Jaz se že sto let spravljam delat eno vegansko torto, pa dvomim v svoj ročni mikserčič in poglobljen randi z datlji … ampak če ne probaš, ne veš, ne?😉 Skratka, hvala za tole šeranje, navdse uporabno!🙂

    • alcessa

      Sori, tudi ta komentar je pristal v moderaciji – ne vem, kaj si WordPress domišlja?
      Pri halvi razmišljam, da bi poskusila z bezgovimi ali akacijinimi cvetovi, poleg jabolk, do sedaj pa recepta nisem poznala, sploh🙂

      Pri kruhu je lepek iz semen (trpotec, chia in lan), datlje pa korajžno po glavi z vodo!😀

