Jeben-i vezaj-i

Drag-e moj-e, drag-i moj-i,

 

današnj-i dan si velja zapomnit-i.

Po 10 let-ih zadovoljnega prevajanj-a za boljš-i danes in jutri  vseh vas sem danes prvič od strankin-e strankin-e strank-e, po domače od podjetj-a, prejela zahtev-o, da naj med drugim “kontakta” popravim v “kontakt-a” in “vtičnice” v “vtičnic-e”.

Bom iskren-a: počasi mi je kar malce slab-o.

Da se eni delate fin-e in kar naenkrat ne znat-e prav noben-ega jeben-ega imen-a več zapisat-i brez jebeneg-a vezaj-a pred končnic-o … OK. Se vsaj počutim malce bolj pametn-o od vas.

Ma da tiste brezvezn-e vodoravn-e palic-e rinet-e pred končnic-e nedolžn-ih samostalnik-ov in od mene hočet-e isto … vam ne mislim odpustit-i.

Počasi bo treba končat-i študij prav-a in zamenjat-i poklic.

Vam pa privoščim obvezn-o opismenjevanj-e kot absolutn-o obvezen predmet v 9. razred-u osnovn-e šol-e.

Jep, alcess-a je žleht- dojčefurk-a.


13 responses to “Jeben-i vezaj-i

  • Kitty

    fak fak fak fak, no!

  • jana zf

    Jejhat-a je-j … vse gre v malor-o.😦 Me žalosti tvoj zadnji stavek, predvsem ker sem že od nekaj prevajalk slišala podobnega.
    Sicer pa zadnje čase ugotavljam, da je soljenje pameti, ko nimaš nobene podlage ali znanja za to niti te za to nihče ne prosi, postal novi nacionalni šport, ki se mu bom jaz začela z vsemi štirimi in še bolj našpiljenim jezikom upirati, ker imam pa zdaj že vsega dovolj …

    • alcessa

      Točno tako! Grammar Nazi: oseba, ki nima dovolj znanja o jeziku in zato druge poskuša prepričati, da ima prav, da ji ne bi bilo treba imeti narobe. In ker ima vsak svojo verzijo prava, namesto da bi se vsi vsaj približno naučili pravil, je grammar nazijev toliko več.

      Drugače pa sem zgoraj “pretiravala” samo, ko sem napisala, da se mi je to zgodilo prvič … V resnici se mi je že tudi kdaj prej, pa sem se šele zdaj odločila, da predstavim dramatičen občutek ….

      Dobra novica je, da so prevajalske agencije kul in me ne prepričujejo, da ima stranka vsekakor prav, jaz pa ne …

  • Eva

    Aaaaa! Ja! Pred kratkim od visokega managerja naše firme:

    “Ker študentu Marjan-u Berdajs pomagamo pri seminarski nalogi vas prosimo če izpolnite anketo…” (ime spremenjeno, vse napake ohranjene).

    Vezaji so očitno popularni. Če sem Grammar Nazi, ker mi gre to v nos, prav. Potem sem pa Grammar Nazi.

    • alcessa

      AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA-A <- Rohnenje. Zdaj tudi z vezajem.

    • kitty

      Sam jaz tega res res res res-res ne štekam. A ti ljudje niso pri nas hodili v osnovno šolo? Ker za to niti srednje ne rabiš. 4. do 5. razred popolnoma zadošča. Jaz sem vedno mislila, da med menedžerje pride folk, ki ni ravno 5x ponavljal OŠ razredov.

      • alcessa

        Problem bi znal biti, da ljudje v določenih poklicih (in stanjih duha) preveč zavzeto opazujejo in posnemajo stanje soljudi, predvsem iz negotovosti in zaradi želje po ujemanju z drugimi … Pa mogoče tudi zato, ker folku, kateremu si podoben, lažje kaj prodaš, če pa si preveč drugačen (v našem primeru korekten), je to sumljivo.
        Tip človeka, ki nekaj zagleda in si reče “A, zanimivo, glede tega nisem na tekočem, moram preveriti pravilo”, nekako ne obstaja, pa bi moral, ker brez nenehnega učenja pač ne gre. Koristno bi bilo na primer že branje Pižame ipd. suverenih avtorjev – tip obvlada imena in vse drugo. … Ljudje, ki opazijo vezaj oziroma mislijo, da poznajo določen vzorec njegove uporabe, mogoče ne prepoznajo vzorca sklanjanja tujih imen pri npr. Pižami – ker ni pomišljaja, torej nič vpadljivega. Normalne zadeve kar zdrsijo mimo, iz novosti pa se delajo osebna pravila, kar tako, ker lahko, ker splet in delovno mesto vse požreta.

        Ne da?

  • jana zf

    Joj, ne vem, jaz bi rekla, da je največkrat vzrok ena čisto navadna lenoba in pišmevuhovski odnos do slovenščine (kaj nam je treba teh sklonov, pa kaj če bi tam moral biti s namesto z, da ne omenjam rodilnik …). Žal.

    • alcessa

      Skloni so trenutni eden od pomembnejših dejavnikov pri samodejni neprevodljivosti slovenskih besedil s pomočjo programske opreme … Ko jih enkrat ne bomo uporabljali več in nehali pregibati še glagole … bomo imeli strojni jezik za lenuhe.

      Najhuje je, kadar iz slovenščine prevajam v nemščino, pa je besedilo zaradi osnovnošolskih napak nerazumljivo …

  • Vseh dobrih stvari je … 40. Trenutno. | moosings

    […] Če ste na Facebook-u ali Twitter-ju, bi vaš ugled- znal trpeti, če boste v sklanjan-ih besed-ah po nepotrebnem uporabljali vezaj-e. (VIR: alcessa) […]

